Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Space Star - Måske problemer med koblingen??

Space Star - Måske problemer med koblingen?? 13 år 8 måneder siden #4318

• Morten_Fos
  • Morten_Fos's profilbillede
Hej alle sammen

Jeg er den glade ejer af en Space Star 1,3 fra 2001. Den begynder dog at have nogle små skavanker som jeg håber at kunne ordne inden det bliver for slemt. Jeg har ikke så meget forstand på biler generelt, men vil meget gerne lære, så jeg kan klare så mange reparationer selv. Håber nogle af jer kan hjælpe mig med at finde frem til hvilken "sygdom" nedenstående symptomer kunne dække over:

Når jeg skifter gear kan den, i det øjeblik jeg kobler til, godt give et lille piv fra sig. Det sker som regel mellem 1. og 2. gear, men det kan også ske fra 2. til 3. gear. Det skal lige siges at jeg kører den meget pænt (hvis jeg selv skal sige det) så det er meget bløde tilkoblinger jeg laver, men alligevel kommer pivet en sjælden gang i mellem.

Når jeg skal bakke ud fra p-pladsen børster den ofte tænder for at komme i bak gear. Har prøvet at træde koblingen ned flere gange inden jeg sætter gearstangen i bak, men det hjælper ikke rigtig på det.

I vinters kom der en pibe lyd fra motoren de første 10 minutter indtil den blev varm. I forbindelse med at den var til et autoriserede serviceeftersyn fortalte værkføren mig at det var noget inde i selve koblingen som skulle justeres (kan desværre ikke huske hvad han kaldte det). Det ville blive ret dyrt i arbejdsløn, så jeg valgte ikke at gøre noget ved det lige der (der var nok af andre småreparationer til at tømme kontoen i den omgang...). Pibelyden er dog totalt forsvundet efter det er blevet forår/sommer.

Tror i at disse tre ting har noget med hinanden at gøre? Kunne man med fordel skifte hele koblingen ud med en ny? Er det er krævende omgang (har en kammerat til at hjælpe, som ved en masse om biler - dog ikke specifikt om Mitsubishi)?

Håber nogen af jer kan hjælpe

Morten

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder