Hej alle sammen
Jeg er en glad amatør som har en beretning, som jeg tænkte måske kunne komme andre tilgode.
For et år siden købte jeg min første bil, en Mitsubishi Space Star fra 2001. Efter at have haft bilen til serviceeftersyn hos et autoriseret værksted har jeg besluttet fremover at forsøge at lave så meget jeg kan selv.. Priserne på et autoriseret værksted er IKKE venlige over for mit SU-budget skulle jeg hilse og sige! Jeg ved dog ikke så meget om biler endnu, så jeg lærer hele tiden nyt. Fx har jeg de sidste par dage lært en hel del om lambdasonder!
For en måneds tid siden begyndte bilen at "prutte". Efter at have undersøgt det nærmere kunne jeg konstatere at der var utætheder i flexrøret i udstødningens forrør. Jeg bestilte et nyt (uoriginalt) forrør til 900 kr. som jeg monterede. Denne "operation" gik overraksende smertefrit og glad og tilfreds tændte jeg bilen. Da jeg havde tændt den kunne jeg høre at alt var tæt og det hele var ren harmoni, troede jeg.. Efter ca. 5 minutter i tomgang tændte motorlampen i intstrumentbrættet. Efter at have ringet rundt til venner og bekendte var der to gode bud på, hvad der kunne være galt.
<ol><li>En tilfældig fejlmelding som ville forsvinde ved at resette bilens computer.</li><li>Problemer med lamndasonden i forrøret (de sonder kan åbenbart være meget følsomme??)</li></ol>