Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Space wagon automat gearkasse

Space wagon automat gearkasse 14 år 2 måneder siden #4146

• Jim
  • Jim's profilbillede
Har lidt problemer med en '97 2.0 space wagon, og dens gearkasse. Den vil ikke køre, uanset hvilket gear man sætter den i, og når den står i N så kommer der nogle mislyde.

Efter at man lige har startet bilen så kan den godt køre lidt fremad, i både D, 2 og L. Men så snart den bare har stået et minut eller to i tomgang så vil den ikke mere. Har tjekket olien i gearkassen og den mangler ikke noget. Men bilen er gammel og har nok ikke blevet serviceret enligt bogen hele dens liv, så tænkte prøve at skifte olie og filter i gearkassen og se om det gør nogen forskeld.

Men hvor meget olie skal det til, og hvad for en slags? Duer almindelig ATF/Dexron III olie?

Er der noget speciellt jeg skal være obs på når jeg skifter olie?

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Space wagon automat gearkasse 14 år 2 måneder siden #25149

• Søren :-)
  • Søren :-)'s profilbillede
<span style="font-size: 12px">Den skal have 6,1 liter dia queen-ATF-SP olie men ved lidt søgning fandt jeg denne <a href="www.castrolshop.dk/shop/castrol-transmax-e-659p.html">www.castrolshop.dk/shop/castrol-transmax-e-659p.html</a> men det skal bare være ATF-SP olie

ang olie 14 år 2 måneder siden #25150

• Brian Juncher
  • Brian Juncher's profilbillede
Hvordan ser olien ud

normal/sort lugter brændt

• Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder