Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Carisma '98 GDI - Gearkasseproblemer

Carisma '98 GDI - Gearkasseproblemer 14 år 4 måneder siden #4116

• MyMelani
  • MyMelani's profilbillede
Hej Folkens,

Vi har fornyligt oplevet problemer med gearkassen på vores kære Carisma.

Når motoren er kold er det meget svært/næsten umuligt og få bilen i 1+2 gear og der kommer mislyde når man går fra 2-3 gear. I 4 og 5 er der ingen problemer.

Så snart motoren bliver varm mindskes problemerne, og så går gearskiftene nogenlunde. Man skal dog "lirke" den i 2+3 gear med følelse, og ikke bruge "vold" for at få den ned/op.

Bilen har lige rundet 140.000 km, så der burde være mange gode kilometer tilbage i vores dejlige vogn.

Vi vil gerne spørge jeg "eksperter" om i har haft ligende problemer og om i har nogle løsningsforslag til hvordan vi kan udbedre problemet!?

Vi har overvejet at prøve og give gearkassen en RVS-TEC rensning - se link: www.rvs-tec.dk/00008/00013/

Kunne det afhjælpe vores problemer?

På forhånd tak!

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nu er jeg ik lige ekspert 14 år 4 måneder siden #25038

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Nu er jeg ik lige ekspert ang. de carismaer der, men der er vidst noget med nogle bøsninger som bliver dårlige og giver meget dårligt gearskifte.
se evt i denne tråd her.

www.mitsuklub.dk/forum/gearskifte-problemer-carisma

Dit gearkasse problem 14 år 4 måneder siden #25039

Dit gearkasse problem lyder lidt mærkeligt, da en 98´gdi med kun 140tkm normalt ikke har lejer/synkromes problemer. har du set efter med olie m.v ? ellers vil jeg mene at du evt. skal ha nye lejer m.m . men prøv lige at lade en fagmand høre /se på den .(min carisma havde kørt 200000 uden gearkasse problemer)

gearkasse 14 år 4 måneder siden #25040

• Brian Juncher
  • Brian Juncher's profilbillede
jeg vil nok starte med at skifte olie på gearkassen da jeg fik min var der 80/90 gearolie på og i frostvejr er den meget sej så på med noget atf olie og noget abcon

Tak for svarene,Går ud fra 14 år 3 måneder siden #25041

• MyMelani
  • MyMelani's profilbillede
Tak for svarene,

Går ud fra det er gear olie i snakker om, hvilken type/mærke vil i anbefale?

Sådan som du beskriver 14 år 3 måneder siden #25042

• Knightmare
  • Knightmare's profilbillede
Sådan som du beskriver symptomerne kunne det godt lyde som et olie-relateret problem.

Hvis du skal have dytten på værsksted, så få lige tjekket om bolte og bøsninger er stramme omkring de stænger der styrer gearskiftet fra gearstang til gearkasse. Så få nyligt en BMW der også havde gearskifteproblemer på Wheeler Dealers på Discovery, hvor det bare var en "opstramning" der skulle til for at den skiftede gear uden knas i tandhjulene.

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.222 sekunder