Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Udluftning af kobling Eclipse

Udluftning af kobling Eclipse 14 år 5 måneder siden #4063

• Boesen
  • Boesen's profilbillede
Jeg har en Eclipse fra 97 som driller når jeg vil udlufte koblingen jeg har prøvet følgende.

Suge bremsevæske gennem med en bremseudlufter, samt med både koblingspedal og slavecylinder i bund.

Trykke det gennem hele systemet nede fra udluftningsskruen.

Udlufte den ved at holde koblingen i bund og så åbne udluftningsskruen, gentagende gange.

Slavecylænderen er tæt, koblingscylænderen er tæt, har renset alle samlinger med bremsevæske for at kontrollere at den ikke er utæt.

Jeg kan få koblingen til at koble ud hvis jeg pumper 2-3 gange med pedalen, men stadig sidder koblingspunktet helt i bunden, når jeg sætter den i gear og holder koblingen i bund begynder den stille og roligt at trille hurtigere og hurtigere.

Jeg vil mene at det tyder på at der er luft i systemet?

Det er korrekt at det er bræmsevæske som skal bruges korrekt?

Håber at der er en som kan give mig et godt råd.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Du har helt ret, det kan være 14 år 5 måneder siden #24914

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Du har helt ret, det kan være et HElvat udlufte koblinger nogle gange, vi har her haft masser af problemer her med at udlufte nogle koblinger,du kan som sidste udvej skrue lidt på hoved cylindren inde ved pedalen,det har vi måtte gøre nogen gange

Men prøv også at mærk efter helt oppe ved pedalen om der er vådt,for det har vi også været ude for at hoved cylindren er en lille smule utæt og der er lidt vådt

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

ved ik om det virker, men på 14 år 5 måneder siden #24915

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
ved ik om det virker, men på nogle af de franske biler, virker det bare ved at pille låget af væskebeholderen og så ellers bare sidde og pumpe pedalen inndtil alt luften har trukket sig derop. Ellers prøv og afmonter slavecylinderen og se om du kan få den højre op end beholderen og så se om du kan bruge en bremseudlufter/suger til at få det igennem.

Slavecylinder 14 år 5 måneder siden #24916

• Rebil
  • Rebil's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Hej.

Har selv haft dette problem på min Carisma, Det var gummiet inden i slavecylinderen der var slidt op, Købte et rep.sæt og så var den i orden, Måske en ide??? :colors:

Carisma fan over en hals

Jeg må prøve jeres idéer af 14 år 5 måneder siden #24917

• Boesen
  • Boesen's profilbillede
Jeg må prøve jeres idéer af for jeg har faktisk en ny slavecylinder liggende så det er jo bare at skifte den det undre mig bare at der ikke slipper væske gennem hvis den skulle være utæt.

eXn: jeg har pumpet extremt mange gange for har vel sammenlagt brugt 12-16 timer på at få den åndssvage kobling udluftet :-/

• Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder