Jeg er ikke 100% sikker vedr. andre mitsu modeller,
men jeg går udfra at Vipers er i 4G9x familen.
Ligesom min egen, og den indikerer altså ikke nogen fejl ved en
tandrem som sidder et par tænder forkert. Motorstyringen måler jo på strømfordeleren som måler på knastakslen, men
derfra er resten jo mekanisk og strømfordeleren sender signalet ud til benzin dyserne som jo så doserer benzin når de
udfra signalet fra strømfordeleren antager at stemplet i den pågældende cylinder er i top.
Ellers var det jo heller
ikke muligt at køre med justerbar knasthjul(som typisk kan juster op til 3-4 tænder) og så prøve sig frem med den
bedste indstillig, uden at check engine lampen ville lyse.
Motorstyringen måler jo ikke hvornår stempel nr. 1 er i
top, hvis den gjorde dette ville det jo ikke være nødvendigt at bruge takthjulsmarkinger når man skifer tandrem.
Motorstyringen antager jo bare at når knasthjulet rammer markeringen så er stemplet i top.
Men jeg er stadig
enig i at det sandsynligvis er problemet og at Viper bare har set Check engine lampen lyser efter at bilen har sat ud
og stået med tænding på
MVH Lance