Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: 4G93-RPW Stage 2 Camshaft problem. HELP !

4G93-RPW Stage 2 Camshaft problem. HELP ! 21 år 5 måneder siden #6158

• 's profilbillede
Jeg er ikke 100% sikker vedr. andre mitsu modeller,

men jeg går udfra at Vipers er i 4G9x familen.
Ligesom min egen, og den indikerer altså ikke nogen fejl ved en

tandrem som sidder et par tænder forkert. Motorstyringen måler jo på strømfordeleren som måler på knastakslen, men

derfra er resten jo mekanisk og strømfordeleren sender signalet ud til benzin dyserne som jo så doserer benzin når de

udfra signalet fra strømfordeleren antager at stemplet i den pågældende cylinder er i top.
Ellers var det jo heller

ikke muligt at køre med justerbar knasthjul(som typisk kan juster op til 3-4 tænder) og så prøve sig frem med den

bedste indstillig, uden at check engine lampen ville lyse.
Motorstyringen måler jo ikke hvornår stempel nr. 1 er i

top, hvis den gjorde dette ville det jo ikke være nødvendigt at bruge takthjulsmarkinger når man skifer tandrem.

Motorstyringen antager jo bare at når knasthjulet rammer markeringen så er stemplet i top.

Men jeg er stadig

enig i at det sandsynligvis er problemet og at Viper bare har set Check engine lampen lyser efter at bilen har sat ud

og stået med tænding på :wink:

MVH Lance
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lancerlot 21 år 5 måneder siden #6159

• 's profilbillede
My engine is a 4G93. The problem is I can not

actually find the timing distribution so I can't adjust it :(

The distribution belt it is sitting at the marks

... question is ... if the distribution belt it is a bit loose (and I think it is) ... can the wheel be turned with

one or 2 tooths ?????? What I mean , with a stage 2 camshaft can the position of the marks change ???

4G93-RPW Stage 2 Camshaft problem. HELP ! 21 år 5 måneder siden #6160

• 's profilbillede
I would be more than greateful if you would give me an

e-mail or your phone number Lacrelot.

4G93-RPW Stage 2 Camshaft problem. HELP ! 21 år 5 måneder siden #6161

• 's profilbillede
And by the way ... CHECK ENGINE came.

I took

the car , let it warm ... and then drove a little... then I gave it full gas...everything went ok...
Stopped the

car and started it again after a few minutes... I tried to accelerate (on place , free gear) and it went up to 5000

rpm where I coud hear the air or ignition was cut by the box and the CHECK ENGINE light came up ... tried a few times

more... same problem and the starter was having a hard time to spin the engine in the first seconds...

Then I

took out the battery for a few mintes , put it up again and tried again... went down in RPM but no CHECK ENGINE

anymore...
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.139 sekunder