Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: 4G93-RPW Stage 2 Camshaft problem. HELP !

4G93-RPW Stage 2 Camshaft problem. HELP ! 21 år 5 måneder siden #402

  • 's profilbillede
Hi.



Bought a new Stage 2 camshaft from RPW Australia and replaced the stage one I had.

Now I have run into

a problem.

I have changed my camshaft today with a stage 2 camshaft.

When I picked up the car

everything was ok and the RPM were going nice up to 7500 RPM and pulling ok. I drove the car a little to let the

engine warm up and then I pushed it a little , everything was ok.

Then I stopped the engine and parked. After

a few minutes I tried to start the engine again and the starter was sounding like it has difficulties on turning the

engine..... I accelerated and the RPM went up to 4500 then the CHECK ENGINE lamp started to light and the engine

stopped even if I was keeping the pedal down. Tried again ,same thing , pushed it up to 4500 and then the air was cut

and the engine stopped.

I took out the battery and left it without power for 5 minutes , put the power on

again and started the engine. I let the engine run for 4 minutes so it will auto adjust the ignition and when I

started driving it went up to 5500 and from there does not want to go anymore.
It is like it has no power ! Does

not want to pull anymore !
Like the car has 50-60HP.

If I let the car in free gear and keep the

accelerator down , the RPM will go up to 5500 and then drop by itself to 3000-4000 and then up again to 5500 and then

again down....up and down all the time even with the pedal full pressed.

Any help would be appreciated.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

4G93-RPW Stage 2 Camshaft problem. HELP ! 21 år 5 måneder siden #6153

  • 's profilbillede
Hej,

Jeg har prøvet at svare på dit indlæg på

RPW forumet, men vidste ikke det var dit indlæg så kan jeg nok uddybe svaret nu når jeg kan skrive på dansk :)



* Først har du husket at skifte ventilfjedre til stage 2 fjedre eller højere evt. titanium fjedre:?:
Hvis

ikke er det sandsynligvis dit problem ventilerne kan simpelthen ikke nå at lukke med standard fjedre da løftet fra

knasten bliver alt for højt.
Så ved høje omdr. vil din knasthjuls timing være helt ved siden af i forhold til

åbningstiderne for de enkelte ventiler.

* Har du fået justeret ventilerne :?: Hvis ikke kan det skyldes at

ventilspillerummet er for lille ved det højereløft og ventilerne simpelthen er for stramme og ikke kan åbne helt ved

max rpm.
Jeg ved at når du montere en RPW stage 2 knast vil samtlige af dine vippearme sidde stramt uden noget

spillerum og så har du et problem.

* Har du fået justeret tændingen :?: Når man skifter knastaskslen(cam) så

afmontere man jo strømfordelleren, hvis denne ikke er justeret ind ved genmonteringen kan du løbe ind i problemer med

for tildlig omdr. begr. eller tændingsbanken hvis du er uheldig.
Hvis strømfordeleren sidder forkert kan du

rissikere at gå i redline v. 4000 rpm.

* Tjek din takthjuls markering hvis tandremmen har forskudt sig under

monteringen kan det også give de problemer du skriver.

Men jeg tror det er noget tænding som ikke helt virker

optimalt da din chek engine lampe jo lyser.

Men skriv endelig så skal jeg nok prøve at være så behjælpelig som

muligt. :wink:

MVH Lance
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

4G93-RPW Stage 2 Camshaft problem. HELP ! 21 år 5 måneder siden #6154

  • 's profilbillede
Er det kun når bilen sætter ud at check engine lampen

lyser, for det vil den jo gøre når der er tænding på en motor som ikke kører :?:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

4G93-RPW Stage 2 Camshaft problem. HELP ! 21 år 5 måneder siden #6155

  • 's profilbillede
Jeg syntes nu mere det minder om en tandrem, som

simpelthen har
været for slap dermed er takket over.
@ lancerlot: viper skriver jo at den kørte perfekt da han

startede den
første gang
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

4G93-RPW Stage 2 Camshaft problem. HELP ! 21 år 5 måneder siden #6156

  • 's profilbillede
Enig :wink:
Er vidst også inde på det under punkt

4, men problemet er så at check engine lampen vil bare ikke lyse pga. tandremmen sider en tak eller to forkert, det

kan motorstyringen jo ikke vide. :wink:
Så det kommer lidt an på om lampen kun lyser når han er gået i stå :?:


Derfor min tilføjelse omkring dette :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

4G93-RPW Stage 2 Camshaft problem. HELP ! 21 år 5 måneder siden #6157

  • 's profilbillede
Lancerlot skrev: men problemet er så at check engine

lampen vil bare ikke lyse pga. tandremmen sider en tak eller to forkert, det kan motorstyringen jo ikke vide.



Motorlampen vil næsten med sikkerhed lyse !!!

Husk at når tandremmen takker over vil

tændingsindstillingen også være
langt ude af trit.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.147 sekunder