Hej,
Jeg har prøvet at svare på dit indlæg på
RPW forumet, men vidste ikke det var dit indlæg så kan jeg nok uddybe svaret nu når jeg kan skrive på dansk
* Først har du husket at skifte ventilfjedre til stage 2 fjedre eller højere evt. titanium fjedre:?:
Hvis
ikke er det sandsynligvis dit problem ventilerne kan simpelthen ikke nå at lukke med standard fjedre da løftet fra
knasten bliver alt for højt.
Så ved høje omdr. vil din knasthjuls timing være helt ved siden af i forhold til
åbningstiderne for de enkelte ventiler.
* Har du fået justeret ventilerne

: Hvis ikke kan det skyldes at
ventilspillerummet er for lille ved det højereløft og ventilerne simpelthen er for stramme og ikke kan åbne helt ved
max rpm.
Jeg ved at når du montere en RPW stage 2 knast vil samtlige af dine vippearme sidde stramt uden noget
spillerum og så har du et problem.
* Har du fået justeret tændingen

: Når man skifter knastaskslen(cam) så
afmontere man jo strømfordelleren, hvis denne ikke er justeret ind ved genmonteringen kan du løbe ind i problemer med
for tildlig omdr. begr. eller tændingsbanken hvis du er uheldig.
Hvis strømfordeleren sidder forkert kan du
rissikere at gå i redline v. 4000 rpm.
* Tjek din takthjuls markering hvis tandremmen har forskudt sig under
monteringen kan det også give de problemer du skriver.
Men jeg tror det er noget tænding som ikke helt virker
optimalt da din chek engine lampe jo lyser.
Men skriv endelig så skal jeg nok prøve at være så behjælpelig som
muligt.
MVH Lance