Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: sigma automatgear problem

sigma automatgear problem 15 år 2 måneder siden #3591

• sigma30
  • sigma30's profilbillede
har problemer med min automatgear , den vil ikke koble til når den sættes i D men kan godt bakke og kan også sætte i gang i L , den virker fint når det er frost vejr men når det er tø vejr alså + grader så er der problem , det started med at når man holdt stille ved et lyskryds så når den skal koble til , giver det et hel ryk i bilen når den sætter sig i gear , men nu vil den ikke koble til ????????? please help

sigma årg. 1995 24v med 4ws og el undervogn

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

der må side nogle stik på 15 år 2 måneder siden #23310

• Frimann
  • Frimann's profilbillede
der må side nogle stik på gearkassen, start med og tjek dem, rens dem engang og giv dem en gang silicone spray så det kan holde lidt fugt ude

hej har prøvet men det hjalp 15 år 2 måneder siden #23313

• sigma30
hej har prøvet men det hjalp ikke , og stikkene så fine ud ingen tegn på fugt der , så søger gode råd ............

ANG: din sigma.. 15 år 2 måneder siden #23314

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
<p style="text-align: center"><span style="font-size: 14px">Hej Sigma30.

<p style="text-align: center">

<p style="text-align: center"><span style="font-size: 14px">Jeg har selv en Sigma og har næsten sat mig så meget ind i Sigma som det er muligt, men dog er det ikke en garanti på jeg kan hjælpe dig med lige dette problem..

<p style="text-align: center"><span style="font-size: 14px">Jeg vil tro det er din styrebox til din gearkasse som driller dig.

<p style="text-align: center"><span style="font-size: 14px">Har du prøvet at køre i kø og så den skifter ned til 1 gear med et lille ryk altså når den skal skifte imellem 1 og 2 gear i kø??

<p style="text-align: center">Jeg har selv Automat gear på min Sigma og jeg vil mene at dit problem kan skyldes din Styrebox til din Automatgear box..

<p style="text-align: center">Har du kontroleret Gear kasse Olie?

<p style="text-align: center">Hilsen Tommy

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)

hej ja vi har skiftet olie 15 år 2 måneder siden #23315

• sigma30
hej ja vi har skiftet olie for 3000 km siden , og det med at den kan give et lille ryk når du køre i kø tror jeg du har ret i jeg har prøvet den gør , da jeg kørte hjem fra arb. idag og skulle køre fra op af en opkørsel , var det lige som om den ikke viste hvilket gear den skulle vælge , og det virked som om den skiftede til et højere gear , kunne man se på omdrejningerne , men takker for dit gode råde , ved du om man kan få opdateret styreboksen eller skal man købe en brugt ?

Sigma30: Jeg tror. 15 år 2 måneder siden #23311

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
<p style="text-align: center"><span style="font-size: 14px">Hej Sigma30.

<p style="text-align: center"><span style="font-size: 14px">Jeg ved faktisk ikke om man kan få den opdateret. Der er kun at ringe ned og lave en for spørgelse på det.

<p style="text-align: center"><span style="font-size: 14px">Det er ikke sikkert det er boxen skyld den ikke ved hvad gear den skal skifte i, da jeg tror det måske kan være noget med udstødningen at gøre altså forrøret hvis det ikke er godt nok,.

<p style="text-align: center"><span style="font-size: 14px">Men jeg vil tro det er boxen da jeg selv har samme problem. Jeg kan køre i kø og når den ligger og skifter imellem 1 og 2 gear hel tiden så kan den nogle gange give et ryk som den gear for tidligt ned til 1 gear.

<p style="text-align: center"><span style="font-size: 14px">Har prøvet at sætte et uoriginalt udstødning på som ikke var lavet optimalt og når jeg gav den gass geared den ned og skulle acc. og det virked som om der var for meget modstand i min udstødning og den så skifted et gear op igen istedet for at trække i det gear den satte i til at starte med.

<p style="text-align: center"><span style="font-size: 14px">Men jeg tror det hjælper at få en ny box :-)

<p style="text-align: center"><span style="font-size: 14px">Hilsen Tommy

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.205 sekunder