Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma varme problem...

Carisma varme problem... 15 år 3 måneder siden #3465

• 's profilbillede

Hej

Jeg har det problem at min Carisma GDI fra 98, ikke kan finde ud af at sende varm luft
ud i kabinen når bilen bare står i tomgang eller ved kø kørsel, men når jeg trykker på speedern
et stykke tid, eller køre ud af vejen er der intet problem så er der fin varme på systemet, nålen
på temperatur måleren inde i bilen står konstant lige under halv, eller meget tæt på halv, altså
når bilen er varm..

Er der ikke nogen som kunne tænkes at have løsningen på mit problem.?

Mvh
Henning
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Kan være luft i systemet 15 år 3 måneder siden #22862

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Kan være luft i systemet eller en dårlig termostat

Nu er det svært at lufte det ud i denne kulle, men tag låget af køleren og lad sæt varme på og lad den blive så varm at du kan høre blæseren starte lad den gøre det et par gange og fyld den hele tiden op med vand så er den luftet ud

Men i denne kulde er det svært at få varme i bilen

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Hej Igen, Tusind tak for 15 år 3 måneder siden #22863

• Gæst
  • Gæst's profilbillede

Hej Igen,

Tusind tak for svaret, jeg prøver at lufte den ud i morgen.

Lige et andet spørgsmål, hvis man nu vil skifte/se til termostaten, skal man så tømme systemet for væske, eller er det nok bare at ligge en klud under, og er det klogt at købe en ny pakning med det samme.?

Mvh
Henning

Jeg kan da heller ikke få 15 år 3 måneder siden #22864

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg kan da heller ikke få varme på min Carisma i tomgang, medmindre jeg lader den stå i et godt stykke tid. Det er dog kun her i vinterkulden, så jeg tror umiddelbart ikke der er noget galt. Hvis jeg smider den op på 50-80 km/t, så får jeg da varme, men selvfølgelig mindre end ved normale vejrforhold. Jeg synes generelt bare det tager lidt længere tid med varmen, når man bruger frostvæske.

Hej Igen, Tusind tak for 15 år 3 måneder siden #22865

• Gæst
  • Gæst's profilbillede

Hej Igen,

Tusind tak for svarene.!

Jeg har nu prøvet at lufte den ud, er ikke helt nemt, og
i tvivl om det er gjort godt nok..

Jeg lagde faktisk mærke til at den slange der går fra køleren ind i motoren, var blevet varm, men den fra køleren og ind i termostathuset var rimelig kold, efter jeg så stod lidt og trykkede på slangen hist og her, kom der varme i den.

Skal den ikke være varm hele tiden.? og måske et dumt spørgsmål hvis der nu ikke er gennem strømning, skulle
motoren så ikke blive varm når nu ikke det kan løbe tilbage i køleren, eller løber det den anden vej rundt.

Darupe:
Når jeg mener ingen varme, så er det kold luft der kommer ud, ikke lunket, og selvom nålen står midt i, det tror jeg ikke er normalt, jeg kunne sidste vinter skrabe is om morgenen i fem minutter, og sætte mig ind i en nogenlunde varm bil, det er absolut ikke tilfældet mere.. øv

Mvh
Henning

Henning, jamen så er der et 15 år 3 måneder siden #22866

• darupe
  • darupe's profilbillede
Henning, jamen så er der et problem ja. Du skal som minimum få lunken luft igennem ellers giver jeg dig ret i, at der er noget der ikke virker optimalt. Det kunne godt lyde som om, at termostaten er delvis defekt. Der løber nemlig typisk en lille mængde vand/væske igennem termostaten, selv når den er lukket, så den har mulighed for at "føle" på vandet. Det burde derfor ikke være nødvendigt at trykke på slanger medmindre den er defekt :)

PS: Jeg vil ikke udelukke luft i systemet, men det lyder mere som om at det er termostaten

Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder