Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: gearskifte problemer carisma

Stein.mcc, det er nøjaktig 14 år 8 måneder siden #22297

• darupe
  • darupe's profilbillede
Stein.mcc, det er nøjaktig det samme problem. Få skiftet nylon bøsningerne og få evt. tilføjet lidt afstandsskiver, hvis skiftearmen er lidt slidt. Det hjalp desværre kun på min i et 1 år, men jeg tror ikke det blev lavet 100 % korrekt, så nu laver jeg det selv her om 2-3 uger. Jeg kan dog stadig komme i 1. og i bakgear, men jeg må nærmest banke geararmen mod højre og derefter løfte op, gå hurtigt mod venstre og rykke den op i bakgear. I starten kunne den dog slet ikke komme i bakgear og hoppede netop også i 1. gear i stedet for :)

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gearskifte Carisma 14 år 5 måneder siden #22298

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Hey med jer
Har netop fundet mig en Carisma 1.8 GLS årgang 96 med KUN 116 t/km på uret.
Eneste problem er det fordømte gearskifte, man skal haret godt fat i pinden når den skal i 1 gear, ellers havner den i 3 gear.
Nuvel kan se der er nogle bøsninger der skal skiftes ofte...........men kan også læse mig til at nogle sætter nogel skiver ind et eller andet sted....men HVOR ???
Et billede med tilhørende beskrivelse, ville jo i den grad være dejligt....nogen der kan og vil hjælpe med en forklaring ??

Med bedste hilsner

B.R Madsen

Gearproblemer Carisma 14 år 5 måneder siden #22299

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Hej,

Sus ind til en Volvo forhandler. Det er samme reperationsæt / bøsningssæt som til en Volvo S40 / S40i (og til en brøkdel af prisen hos Mitsubishi) Typisk vil en garvet reservedelsmand dér have mødt spørgsmålet / problemet før og kan hjælpe dig videre.

Hilsen Jan,
(apropos; min Carisma 1,8 GLS fra 97, har nu rundet små 470.000 km uden 'dåsen' har været åbnet!)

rettelse 14 år 5 måneder siden #22300

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
S40 / S40i, kan også være v40 (Volvo)

Nye Bøsninger, men nu er geatskiftet stramt ??? 14 år 4 måneder siden #22301

• Madsen
  • Madsen's profilbillede
Hej igen, så har jeg skiftet nylonbøsninger i begge ender af den langsgående gearstangs forbindelse, og sløret er væk, men selve skiftet er blevet stramt i det, der sidder jo et stårør/afstandsstykke ind i gennem de 2 nylonbøsninger, så man burde vel ikke kunne spænden det for hårdt sammen ??? det virke lidt som om der er noget der binder et eller andet sted ??

Kunne være dejligt hvis der vær nogen der viste hvordan procedyren er mht. korrekt justering af gearskiftet........ville være dejligt at få det til at spille optimalt, selv om det er en Renault gearkasse, så burde det være til at få til at glide lidt nemmere

Alle indput er mer end velkommende

Stramt skifte 14 år 4 måneder siden #22302

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Hejsa, min erfaring er at "det løsner sig" efter lidt brug / tid, se an en lille uges tid, men pas på at det ikke er blevet så stramt at det stængerne vrider sig...
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder