Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: gearskifte problemer carisma

gearskifte problemer carisma 15 år 5 måneder siden #3387

• plj
  • plj's profilbillede
Hej.Som nylig ejer af en carisma 1,8 fra 96 med 265000 på sig er den ikke meget for at gå i første gear.Jeg har hørt at gearbøsninger kan være et problem.Er de til at skifte selv?Ellers en dejlig bil

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det er ikke lige til at 15 år 5 måneder siden #22292

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Det er ikke lige til at skille gearkassen og skifte syncromes ringene det er dem der er slidte

Prøv at skifte gearolie til automat gearolie Dexron II og kom Abcon Grå-T i gearolien

Se linemans hjemmeside <a href="www.lindemann.dk/">www.lindemann.dk/</a>

Vi er mange i klubben der har gjort det med gode resultater

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Jeg var på værksted med min 15 år 5 måneder siden #22293

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg var på værksted med min 1.8 GLS fra 97, hvor de monterede nogle afstandsskiver, skiftede mellemled, bøsninger samt o-ringe og derefter begyndte bakgear samt 1. gear at fungere optimalt. Jeg havde nemlig store problemer med at gå i bakgear, da den typisk hoppede i 1. gear. Jeg har dog fået af vide, at skiftearmen også er lidt slidt, men det er minimalt pt. og derfor venter jeg med at få den skiftet (koster ca. 2000 fik jeg af vide).

PS: Gav i alt 3400 inkl. moms på Mitsubishi værksted for at få skiftet styrekugler, manchetter samt få ordnet gearkassen (ovenstående problem).

Hejsa,Der sidder en 15 år 5 måneder siden #22294

• JanP
  • JanP's profilbillede
Hejsa,

Der sidder en plastbøsning på undersiden af skiftet (under vognen) som, i følge min erfaring med min egen Carisma 97 bliver slidt. Min egen skifter jeg for hver ca. 15-20.000 km når gearskiftet begynder at drille lidt. Typisk starter det med at dne er svær at få i 1. gear hvorefter det breder sig og slutter med at den ikke kan komme i bakgear. Fidusen er ofte at skifte bøsningen når drilleriet begynder.

Vær iøvrigt opmærksom på at en lignende bøsning findes til en Volvo v40 og kan købes for ca. 80,- + moms - der skal strammes godt til når den skiftes-

gearskifte carisma 15 år 5 måneder siden #22295

• kurt
  • kurt's profilbillede
vdr... gear skifte på en carisma... det kostede mig 112 kr... skiftede nogle nylon bøsninger brugte noget isolerbånd.og et par skiver på forbindelses stangen ... så kunne den komme i 1 og bak... havde den så i 5 år enden jeg solgte den igen uden problemer...

Gearkasseproblemer 14 år 8 måneder siden #22296

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Hej jeg har en fra 97 GLXI 1.8 og har massivt problem med at få den i bakgear. Den går konstant i første gear. Er det samme princip med bøsninger på en GLXI som på en GLS, og hvad skal jeg dog gøre ?????

Hilsen Stein.mcc
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder