Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: tikke lyde fra ventiler

tikke lyde fra ventiler 21 år 8 måneder siden #306

• 's profilbillede
Hej.
Jeg har næsten lige

fået mig en carisma 1,8 GDI dejlig bil. :lol:
men jeg har flere gange oplevet når jeg starter bilen at den

tikker pænt meget Fra ventilerne er det noget jeg skal have kigget nærmere på eller er det normalt på en

mitser
(Det er mest ved koldstart)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tikkelyde kan fjernes 21 år 7 måneder siden #5559

• 's profilbillede
Hej! Tikkelydene skyldes at din

motor er slamet til. Du kan gøre følgende (jeg gjorde det i dag på min carisma). Ved varm motor, tap ca. 2 liter olie

af, og hæld to liter diesel olie på. Kør i tomgang ca 15 min, tap olien af, og skift oliefilter. Hæld 3 liter

fuldsyntetisk olie (kan købes i bilka på tilbud lige nu), og en liter Swedol (kan også købes i bilka). Alt dette skal

du gentage for hver olieskift indtil den kan køre ca 5000 uden at tikkelydene kommer igen. Husk at skifte olie for

hver 5000 km, og lad være at bruge den hidtil anbefalede 0w-30 olie, for Mitsubishi har forbudt værkstederne at bruge

den (den er for tynd).
Hvis du er i tvivl skriv på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Tikke lyde kan fjernes 21 år 7 måneder siden #5560

• 's profilbillede
Må Jeg spørge om grunden til at

hælde diesel olie i først ???

Tikkene ventiler 21 år 7 måneder siden #5561

• 's profilbillede
Damir du skriver Tikkelydene skyldes

at din motor er slamet til. Du kan gøre følgende (jeg gjorde det i dag på min carisma). Ved varm motor, tap ca. 2

liter olie af, og hæld to liter diesel olie på. Kør i tomgang ca 15 min, tap olien af, og skift oliefilter. Hæld 3

liter fuldsyntetisk olie (kan købes i bilka på tilbud lige nu), og en liter Swedol (kan også købes i bilka). Alt dette

skal du gentage for hver olieskift indtil den kan køre ca 5000 uden at tikkelydene kommer igen. Husk at skifte olie

for hver 5000 km, og lad være at bruge den hidtil anbefalede 0w-30 olie, for Mitsubishi har forbudt værkstederne at

bruge den (den er for tynd).

Kan det ikke være et problem hvis der ikke er olie tryk nok på ventil løfterne

(tager de ikke skade efter sådan nogle tikketure)

5000 km mellem olieskift det var ikke meget ?
Jeg har kørt

ca 8000km efter 105000km service og skulle først have service ved 120000km.

Takker for al den hjælp jeg kan

tikkelyd 21 år 7 måneder siden #5562

• 's profilbillede
Årsagen kan sagtens være at den kører med for

tynd olie - spørg Mitsubishi hvilken slags olie de anbefaler! Ventil-løftere og gearkasser har aldrig været

Mitsubishis speciale og med forkert/dårlig olie fungerer det slet ikke! For tynd olie på min 93 Galant tog livet af

løfterne men dog ikke så tidligt som din Carisma tikker!
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder