Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Udskiftning af køler på en Carisma

Udskiftning af køler på en Carisma 12 år 9 måneder siden #26969

• yamasayad
  • yamasayad's profilbillede
Hej,

Jeg har en Carisma GDI 1999 16v med klimaanlæg, og den er begyndt at dryppe fra køleren og den nederste spændebånd var rusten og knækket og den blev udskiftet med et nyt men den drypper stadigvæk, kan det være at køleren er defekt?

kan man godt udskifte sådan en køler uden en lift, og hvad skal man være opmærksom på?

På forhånd tak
Yama
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Udskiftning af køler på en Carisma 12 år 9 måneder siden #26970

• Rebil
  • Rebil's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Hej

Du skal kun skrue de 2 x 2 skruer der sidder på de 2 øverste beslag og holder køleren fast, + de 2 spændebånd der sidder på køleslangerne, derefter kan du løfte køleren ud MED blæserne, dem skal du så sætte på den nye køler og montere i omvendt rækkefølge, husk at når du fylder kølervæske på igen så er det halv kølervæske og halv vand.

Rebil.
Carisma fan over en hals

Sv: Udskiftning af køler på en Carisma 12 år 9 måneder siden #26971

• yamasayad
  • yamasayad's profilbillede
Tak Rebil :)

Det vil jeg lige prøve så er det jo nemt nok når man lige får en beskrivelse :)

tusind tak for vejledning..

Mvh
Yama

Sv: Udskiftning af køler på en Carisma 12 år 9 måneder siden #26973

• Morten
  • Morten's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 10
Husk at tømme kølren først. ;)

Er du sikkerpå køleren er utæt?(påfyldning tit?)
Aircon køleren drypper ofte når den har været igang fordi den bliver så kold(kondens) det er helt normalt. og den sidder som regel lige foran køleren.
Celeste 1600 ST 1980
Galant VR4 1991
Carisma GDI auto 1999

Sv: Udskiftning af køler på en Carisma 12 år 9 måneder siden #26975

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Jeg ville nok starte med at tjekke slangerne evt køre motoren godt varm så der kan komme lidt tryk i systemet og så prøve om man kan se hvor det kommer fra. Det er typisk bare et dårlig spændebånd eller så er det bare ik strammet nok op. Hvis du kan se det drypper, så tør af med et stykke papir og så se om du kan fange hvor det løber fra.

Det med at AC Kondenseren er kold og kan dryppe kondens vand går nok ik helt. Jeg ved ik hvor mange af jer der har prøvet og mærke på sådan en AC kondenser når systemet er i drift ? kan ihvertfald sige at den ik er under 60 grader. Sådan en bliver faktsik temmelig varm.

tag evt et kig på det her billede www.coolcaraircon.co.uk/wp-content/uploa...011/04/caraircon.jpg

Derimod hvis vandet ligger inde under midten af bilen kan det bedre passe da fordamperen inde i varmeapperatet bliver MEGET kold! vi snakker "tæt på at den kan lave snefnug" kold. Den danner en masse kondensvand som så løber ud i gennem et afløb i varmeapperatet og ud under bunden af bilen.
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden af eXntiC.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder