Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: GDI lyder kvælt + Mistet HK

GDI lyder kvælt + Mistet HK 12 år 10 måneder siden #26866

• yamasayad
  • yamasayad's profilbillede
Hej allesammen.

Jeg er ejer af en carisma GDI 1.8 1999, og har følgende problemer,

*Rattet er skævt, hård styring, trækker til side, og ved sving siger KLIK KLAK som om noget er løst..?

*Bagtøjet føles løs og bilen ser sænket ud.. ?

*Aircon køler ikke godt nok.. (når Aircon er tændt går motoren helt amok og falder/ stiger i tomgang og det er så meget at den begynder at ryste).?

*Motoren lyder mærkeligt og kvælt og dermed rigtig ubehagelige rystelser i tomgang..?

*Rattet ryster under opbremsning (skiver+klodser 6 mdr gammel foraksel) der er tromler bag (sidst renset var 3 år siden)..?

Har i noget input vedr. problemerne vil jeg blive meget glad for at høre,

Jeg er rigtig glad for bilen og har haft den i over 6år og bilen har aldrig svigtet!

Mvh

Yama Sayad
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: GDI lyder kvælt + Mistet HK 12 år 10 måneder siden #26869

Jeg vil prøve med lidt hjælp,1. styrtøj skal spores, se om dine "kødben" er slidte+dine styrekugler. 2.dine støddæmpere/ fjedere skal måske udskiftes.3 dine bremseskiver virker skæve , de kan være de har "slået"sig. 4. det virke som du skal ha renset din indsugning engang p.g.a ujævn tomgang. 5 du bør få efterset dit klimaanlæg. MEN som jeg har skrevet til andre så ville det være en god ide med bilens km stand, da nogle af de ting som du nævner er lidt km tal at gøre og endelig hvilken olie type samt vedligeholdelse.

Sv: GDI lyder kvælt + Mistet HK 12 år 10 måneder siden #26873

• yamasayad
  • yamasayad's profilbillede
Mange tak for svaret :)

hmm skal indsugningsmanifolden af, hvis jeg skal rense den?

Jeg vil lige prøve de ting og går bilen igennem.

bilen har kørt 320.000km og olie-filter bliver skiftet hver 10. tusind km kvalitet (5/30W) men den har ikke fået GDI olie så jeg er bange for at ujævnt tomgang skyldes sod ved indsugning for 3 mdr siden havde jeg ikke vakuum til bremserne så jeg kunne kun træde en gang på pedalen og så var der ikke vakuum mere, og jeg tog vakuum slangen fra manifolden af så kunne jeg se at vakuum udgang fra manifolden var tilstoppet og så tog jeg lige en skruetrækker og fjernt sodet og har ikke haft problem med det siden og det kan også have skadet skiver foran?
Kan man købe GDI olie i Dk? for Mitsubishi værksted bruger alm. 5/30W olie :unsure:
Jeg laver en tømning og fyldning af A/C anlægget efter en tryktest for at være helt sikker på at der ikke gemmer sig en utæthed.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder