Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Bøvl med klima i Carisma.

Bøvl med klima i Carisma. 12 år 10 måneder siden #26835

• cocacola
  • cocacola's profilbillede
Jeg har for noget tid siden købt mig en Carisma 1.9 DI-D fra 2003 med fuldautomatisk klima, men jeg er blevet noget i tvivl om det virker som det skal.

Problemet er, at når det er frost og jeg sætter den til 22 grader og alt til auto, så holder den sådan meget fornuftigt temperaturen i kabinen, og skruer selv ned når der er varme nok. Men når det så er 25 grader som idag, og den har holdt i solen så der er stegene hedt inde i kabinen, og jeg sætter den ned på 16 grader, kører blæseren på maks, men den tænder ikke aircon anlægget. Hvis jeg så sætter den til 15 grader (laveste mulige), så tænder den aircon og sætter recirkulation på, og blæseren banker derud af. Skruer jeg op på 16 igen, slukker aircon og recirkulation.

Nu har jeg kun haft en bil før med klima, en gammel Sigma fra ´92, men den tændte altså selv aircon og skruede ned/slukkede når den havde nået valgte temperatur. Spørgsmålet er så, er det meningen at det skal fungere sådan i en bil fra ´03? Er det bare ikke mere avanceret, eller er der måske noget galt?

På forhånd tak, og beklager den lange smøre :P
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Bøvl med klima i Carisma. 12 år 10 måneder siden #26846

Jeg havde lidt af de samme problemer og jeg fik lavet en klimaservice med sporings patron og påfyldning igen, (der manglede ca 100gram) og nu kører det som det skal . håber det er en lille hjælp.

Sv: Bøvl med klima i Carisma. 12 år 10 måneder siden #26847

• cocacola
Virker underligt hvis mangel på kølemiddel skulle have indflydelse på selve styringen, men jeg må lige prøve det.

Sv: Bøvl med klima i Carisma. 12 år 10 måneder siden #26854

det kan jo også være din kabine føler/ styring.

Sv: Bøvl med klima i Carisma. 12 år 10 måneder siden #26859

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Det kan nemt være styringen, enten fra selve kontrolpanelet som du regulere varme/kulde på eller en føler fejl. Det er hvad det mest kunne tyde på.

Det med manglende kølemiddel, skulle være lidt underligt hvis det kun er på de 16 grade det er galt, det burde gå ud over hele systemet hvis det mangler, så som at luften som kommer ud ikke er særlig kold. mål evt med en temperaturføler/thermometer i en af luftdyserne i instrumentbordet og giv kabineblæseren fuld drøn på og så sæt den på det koldeste du kan hvor det virker, og tjek temperaturen som kommer ud. Den skal hvis der er rigeligt kølemiddel på gerne ligge mellem 5-10 grader. 10 gader er MAX under 5 grader kunne lidt tyde på at der måske er for meget kølemiddel på.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden af eXntiC.

Sv: Bøvl med klima i Carisma. 12 år 10 måneder siden #26867

• cocacola
Kan en tester evt. udlæse klimaanlægget? Har ingen ide om hvordan man fejlsøger på sådan noget skidt.. :)
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder