Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Carisma 1,8 fra 99 sætter ud og nykker

Carisma 1,8 fra 99 sætter ud og nykker 13 år 1 måned siden #26534

• pmj
  • pmj's profilbillede
Hej hej
Vi har for en måneds tid siden købt en carisma 1,8 hos en forhandler i Kolding. Desværre har den opført sig underligt idet den ved ca omkring 90 km/t (nogen gange ved lavere fart, men typisk er problemet størst på motortrafikvej) begynder at nykke og sætte lidt ud. Ikke mere end man kan trykke på speederen og den kommer op i fart igen. Den kan også finde på at tage en smule til i fart, hvilket godt kan være ret ubehageligt. Vi afleverede den tilbage til forhandleren og de målte den igennem og satte en ny lambdasonde i, og fortalte os at der ingen andre fejl var, heller ikke på styringsboksen (hvilket jeg mente måske kunne have været problemet). Meeen problemet var der stadig og den blev endnu engang afleveret. Så blev der skiftet tændrør til nogle der hedder "laser iridium - premium" og dyserne blev renset. Men problemet er der stadig. Vi har jo stadig vores reklamationsret som gælder, så overvejer at kører tilbage med den igen, men ved også at det vel er begrænset hvor meget bil man får for 20000 kr. Frygter bare at problemet bliver værre og at vi så hænger på den. Derudover er der skiftet bremser og tandrem og et lille stykke af udstødningen (det stykke der vidst sidder foran lambdasonden). Da jeg jo er af hunkøn :cheer: har jeg ikke særlig meget forstand på de her biler, og forhandleren ville ingen problemer have med at bilde mig noget på ærmet - så håber der er nogen der kunne have en ide til hvad problemet kunne være :)
Venlig Hilsen Pernille
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma 1,8 fra 99 sætter ud og nykker 13 år 1 måned siden #26536

• geo10
  • geo10's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Modtagne TAK: 5
om det er 20 eller 10000, er lige meget , tror det er potensometeret , ved spederen ved indsugningrør

Sv: Carisma 1,8 fra 99 sætter ud og nykker 13 år 1 måned siden #26547

• foppwin
  • foppwin's profilbillede
Jeg tror at jeg har haft det problem i 2 år, uden at opleve problemer. men det kan godt føles lidt ubehageligt. Jeg får det omkring 80 kmt, og ca. 2.200 omdrejninger.

Jeg er selv ny på forummet, så jeg ved ikke om det er løst af andre.

Sv: Carisma 1,8 fra 99 sætter ud og nykker 13 år 1 måned siden #26551

• pmj
  • pmj's profilbillede
Tusind tak for svar :) Har snakket med forhandleren og de vil kigge på den igen, så prøver at nævne det med potentiometeret og ja ellers må jeg jo nok bare lære at leve med at det er sådan den kører, og håbe på det ikke bliver værre. Hvis de finder fejlen, eller endnu bedre en løsning, skal jeg nok lige ligge det ind, måske det kan hjælpe andre med samme problem :) Tror også den skal justeres lidt, den går lidt lavt i tomgang, måske det også ville hjælpe på det. :)
Skulle der være nogen der har en teori om hvad der kunne være galt må i endelig gerne skrive ;)
Hilsen Pernille

Sv: Carisma 1,8 fra 99 sætter ud og nykker 13 år 1 måned siden #26552

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Prøv at tanke en tankfuld 98 benzin og kom en Abcon Fuel System Cleaner i tanken kan købes hos THansen jeg tror det kan være snavs i gasspjældet :(
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Sv: Carisma 1,8 fra 99 sætter ud og nykker 13 år 1 måned siden #26553

• Søren :-)
  • Søren :-)'s profilbillede
Nully skrev:
Prøv at tanke en tankfuld 98 benzin og kom en Abcon Fuel System Cleaner i tanken kan købes hos THansen jeg tror det kan være snavs i gasspjældet :(

Og kør den driftvarm og så giv den nogle øretæver (kør den godt ud i alle gear ) det hjælp på min
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.214 sekunder