Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Forskellen på 1,8 GDI 122HK & 125HK?

Forskellen på 1,8 GDI 122HK & 125HK? 13 år 3 måneder siden #26353

• Steffen Andreasen
  • Steffen Andreasen's profilbillede
Hej

Er der en der kan fortælle mig forskellen på 1,8 GDI med 122 HK og 125 HK? Hvor meget er er der lavet om på osv?

Det jeg ved er at 122 hk versionen er modificeret pga Euro3 normen. Men hvad er de egentlige ændringer?

Evt. en eller flere gode sider med godt læsestof om GDI motoren og/eller Carisma generelt.

På forhånd tak

Mvh
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden af Steffen Andreasen.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Forskellen på 1,8 GDI 122HK & 125HK? 13 år 3 måneder siden #26356

Hej , på den med 122hk model skulle topstykket være ændret en lille smule og den har elektronisk gasspjæld/samt motor styring og den "gamle" m.125hk er med en med alm.kabel tl speederen , sådan har jeg forstået det . og så skal huske at "lufte" :drive: sin GDI motor en gang imellem så de ikke kokser til ;) :lol: . og steffen den ser jo meget godt ud den du har.
ps.har selv en GDI årg.98.

Sv: Forskellen på 1,8 GDI 122HK & 125HK? 13 år 3 måneder siden #26357

• Steffen Andreasen
  • Steffen Andreasen's profilbillede
flyvende_lollænder

Okay, takker for svaret.
Ja den skal lige blæses igennem i ny og næ, jeg gør det gerne ved hver køretur hvor den har mulighed for at blive driftsvarm først. Har haft renset gasspjældet på min, og ved det indgreb fandt jeg ud af at der sad koks i tykke flager inde i indsugningsmanifolden, hvilket så forklarede de periodiske "ryk/udsættere" ved acceleration.
Så den vil jeg have pillet af og fyldt op med partikelfilter rens m.m så snart muligheden lige er der. ;)

Jo tak, jeg er også super glad for den, du kan evt finde den på bilgalleriet hvis interesseret. Dog er billederne forældede, da den har fået nye sorte forlygter. :)

Mvh
Steffen

Sv: Forskellen på 1,8 GDI 122HK & 125HK? 13 år 3 måneder siden #26358

Hej steffen , jeg har set den på BG. og den er jo helt efter min smag, den er jo også cleanet for div.mærker/reklamer og holdt stilren lige efter min smag. ;)
Jeg håber at se mere til dig ved de træf :drive: som kommer i nær fremtid,da netop din model carisma er der ikke så mange af i klubben så det ville være sjovt/hyggeligt .

Sv: Forskellen på 1,8 GDI 122HK & 125HK? 13 år 3 måneder siden #26362

• Brian Juncher
  • Brian Juncher's profilbillede
Prøv at google 4G93 el. Mivec så er der en del læsestof
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder