Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Ny stabilisator - hvor lang tid skal den holde?

Ny stabilisator - hvor lang tid skal den holde? 13 år 4 måneder siden #26157

• Mitsu-Man
  • Mitsu-Man's profilbillede
Hej allesammen.

Fik mine stabilisatorarme skiftet i begge sider foran for 6 måneder siden på min Galant 2,5 v6, da de "klonkede", og nu kan jeg så konstatere, at den venstre allerede er begyndt at "klonke" igen.

Så kan jeg ikke lade være med at spekulere på, hvor længe sådan nogle nye stabilisatorer mindst burde holde? Jeg kører kun ganske almidelig kørsel.

Hvad siger I eksperter?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Ny stabilisator - hvor lang tid skal den holde? 13 år 4 måneder siden #26158

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Det er meget forskelligt hvor længe de holder. nogle holder flere år mens nogen kun holder få mdr.
Det er nok også mest efter hvilke veje man køre på. Jeg har skiftet mange af dem iår især fordi de danske veje blev så ødelagt efter vinteren sidst.

Nu er jeg ikke sikker på reklamationsretten, men hvis det er kan du jo høre om det er dækket ind under det så skal du jo ik betale for en ny.

Sv: Ny stabilisator - hvor lang tid skal den holde? 13 år 4 måneder siden #26159

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Kødbenene burde kunne holde i nogle år, med mindre du tæver bilen henover pløjemarken hver dag :-)
Har du checket støddæmperne om de er i orden? Hvis støddæmperen er gået kan det være en følgevirkning af det.
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

Sv: Ny stabilisator - hvor lang tid skal den holde? 13 år 4 måneder siden #26160

• DaltonJoe
  • DaltonJoe's profilbillede
ja det kan være tårnlejet i den ene støddæmper er slidt så kan det nemlig godt klonke :)

Sv: Ny stabilisator - hvor lang tid skal den holde? 13 år 4 måneder siden #26163

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Her er en nem måde at checke tårnlejet på:
Skru de tre møtrikker af der holder fjederbenet øverst, løft op med donkraften, fjederbenet hænger nu løst øverst og man kan nemt dreje tårnlejet rundt oppefra. Check om der er slør i det eller føles ligesom der er grus i lejet. Fjeder benet føres på plads mens donkraften sænkes langsomt.
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder