Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Tomgangsproblemer, Galant 1,8 1991

Sv: Tomgangsproblemer, Galant 1,8 1991 13 år 5 måneder siden #26107

• Hubbi
  • Hubbi's profilbillede
Jo, bankesensoren har jeg pillet ud, det var lige som at få en ny motor i igen :) Derfor vil det også være kedeligt at sætte den i igen men det skal helt klart prøves, blandt meget andet... Kan være man kan liste den ud igen efter et stykke tid igen, jeg har trods alt kørt uden bankesensoren i snart 5 år uden problemer :drive:

Angående varmen, jeg tror dog lige jeg vil kigge til den Thansen termostat der sidder i også, det kunne jo tænkes den også var lidt dårlig til mode - Mekonomen :)

Jeg har en styreboks og luftmængdemåler liggende men om numrene passer vil vise sig i weekenden. Lambdasonde har jeg også inklusive speedersensor plus diverse andet smånips. Jeg har tilmed en absboks + absblokken (hvis denne ikke er smidt ud) som jeg aldrig får brug for i denne bil :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Tomgangsproblemer, Galant 1,8 1991 13 år 5 måneder siden #26108

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Skriv numrene på de styrebokse du har så skal jeg sige om de passer :drive:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Sv: Tomgangsproblemer, Galant 1,8 1991 13 år 5 måneder siden #26116

• Hubbi
  • Hubbi's profilbillede
Hej igen,

Problemet er blevet løst på følgende måde:

Trinene til at indstille stepmotoren/tomgangsregulatoren følges som jeg har beskrevet. Hvis motoren stadigvæk ikke kan holde sig igang under kørsel, justeres der på den anden justerskrue indtil man lige akkurat kan høre motoren stiger lidt i omdr. og så en smule tilbage igen. Det virker tilsyneladende uden problemer, dog skal det lige siges at det med garanti ikke er den mest optimale metode. Jeg skal stadigvæk gå den efter i sømmene med de elektriske komponenter men nu haster det ikke så meget længere og kan vente indtil jeg skal lave andet alligevel.

Jeg skal lige finde min reserveboks, det er ulempen ved at have mange kasser på loftet for hvilken kan det mon være :P

Men indtil videre tak for hjælpen :)
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder