Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Temperaturmåler virker pludselig ikke

Temperaturmåler virker pludselig ikke 13 år 5 måneder siden #26013

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Min temperaturmåler i min Dynamic4 virker pludselig ikke mere, den viser kold hele tiden. Jeg har skiftet de to følere foran på termostathuset og stik/ledninger ser fine ud. Instrumentet har jeg skiftet ud med et jeg ved der virker men stadig det samme :(
Er der noget jeg har overset, er der flere følere? Måske har jeg glemt et stik sidst jeg skiftede topstykke, men hvor?
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Temperaturmåler virker pludselig ikke 13 år 5 måneder siden #26015

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Der er en føler i køleren og 2 stik det er nok der fejlen er :)
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Sv: Temperaturmåler virker pludselig ikke 13 år 5 måneder siden #26016

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
jahh og dog .. For den føler som sidder i køleren er en thermokontakt, som tænder for blæseren når vandet i køleren når en bestemt temperatur, så med mindre blæseren køre hele tiden eller slet ik virker så tror jeg ik den fejler noget man kan jo evt tage stikket af og kortslutte ledningerne.. så starter blæseren..

Kunne det evt ik være en defekt vandpumpe ? har du mærket om slangerne som går til køleren bliver varme ?

har prøvet det samme med en af de billige vandpumper med plastik vinger hvor vingerne var faldet af akslen den var osse kold hele tiden men man kunne høre vandet koge i motoren..

Sv: Temperaturmåler virker pludselig ikke 13 år 5 måneder siden #26019

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Har fundet fejlen, det var en ledning der var knækket inden i 5cm fra den etbenede føler, så den er loddet sammen og nu virker instrumentet igen :-)
Ellers virker blæseren som normalt når motoren bliver varm og slangerne bliver varme som normalt, og jeg er gået over til kun at bruge vandpumper med metalhjul, et godt råd til andre ikke at købe dem med plast hjul :-)
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder