Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Motor banken

Motor banken 22 år 2 måneder siden #26

  • 's profilbillede
:?: Har en Carisma 1,8 GDI 98', og

problemet er, at motoren er begyndt at lyde som en dieselmotor. Efterhånden som det er kommet, er ydeevnen også blevet

ringere. Bilen købte jeg i juli sidste år, da havde den gået 54000 km, nu har den rundet 66000 km.
Har i nogle

gode ideer. Har de sidste 4000 km, kørt på v-power benzin, men uden resultat, så det er slut nu.
Håber i har nogle

gode ideer.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: Motor banken 22 år 2 måneder siden #4440

  • 's profilbillede
Lyder som tændingsbanken. Hvis det er

det, og du kan mærke en forringet ydelse, så er det bare om at komme på værksted :!: For det kan koste stemplerne

livet, og så kan du ikke nøjes med en tændingsjustering længere :oops:

Mvh
Bartman
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Motor banken 22 år 2 måneder siden #4441

  • 's profilbillede
:?: kan det godt være tændingsbanken, selv om jeg ikke

har skiftet tændrør, i den tid jeg har haft bilen. Hvad kommer tændingsbanken af, troede det var hvis man kørte med

tændrør der var for lange???
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Motor banken 22 år 2 måneder siden #4442

  • 's profilbillede
Tændingsbanken kommer af forkert tædingsindstilling,

og/eller forkerte tændrør. Forkert tændingsindstilling medfører at benzinblandingen selvantænder, da tændrørsgnisten

er indstillet til at komme for sent. Normalt antændes blandingen et vist stykke før stemplet er i top, dvs. før

kompressionen er maksimal. Hvis dette ikke sker, ja så antændes blandingen på samme vis som i en dieselmotor - ved

kompression! Det er en ukontrolleret antændelse der sker, hvilket giver den karakteristiske metalliske lyd, men til

gængeld også en særdeles skadelig forbrænding der "æder" af stempeltoppen. Er du uheldig, brændes der hul i stemplet

:-(

Et tændrør der kører "for varmt" giver samme effekt. Det varme tændrør antænder benzinblandingen før

gnisten, og det samme som ovenfor beskrevet sker. Årsagen er et forkert valgt tændrør hvor stiften ikke køles

tilstrækkelig gennem sokkel og gevind. :oops:

Ovenstående er hentet fra hukommelsen - det er noget tid siden

jeg har beskæftiget mig med emnet...

Mvh
Bartman
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Motor banken 22 år 1 måned siden #4443

  • 's profilbillede
har du husket at fylde det rigtige diesel på istedet

for benzin :shock: :shock:
Vedhæftninger:
  • Vedhæftning Dette bilag er skjult for gæster. Log venligst på for at se det!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Motor banken 22 år 1 måned siden #4444

  • 's profilbillede
Hej Softman,

Fik du gjort noget ved

din bils diesel lyd ? hvad var der galt ?

Mvh.
PXR
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder