Jo mere du sænker, desto større bliver problemet med at have plads til hjulene i hjulkassen. Du ændrer desværre også på hjulenes position når du sænker, dvs. toe in/out. Kort sagt, så vil dit vejgreb forværres når du sænker en bil, selvom du sporer den, eftersom de veje man typisk kører på har en masse bump, kloakdæksler, metalrammer (motorvejsbroer) og de dejlige huller i vejene om vinteren. Netop disse ting forårsager bump steering på en sænket bil. Det samme vil ske, hvis man hæver bilen for meget.
Hvis du ellers følger bilens specifikationer, så sker der typisk ikke noget ved at sænke den 35-40 mm. Eftersom du også har sat større dæk på, så vil jeg anbefale dig at måle, evt. med tommestok eller lignende, om dækket (drejet til begge sider) kan tåle at komme 35-40 mm tættere på hjulkassens top. Husk også at hjulkassen typisk runder lidt ind mod motorrummet og her skal dækket helst heller ikke komme for tæt på.