Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hjælp til tuning

Hjælp til tuning 21 år 9 måneder siden #5291

  • 's profilbillede
Det er noget med at
man må tune org. motoren alt

det man vil men
man må ik bore den op
og ik ændre noget ved topstykket
og

turbo og kompressor må man også den skal bare synes efter og det skal være type godkendet

det er hva jeg har

fundet frem til :!:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hjælp til tuning 21 år 9 måneder siden #5292

  • 's profilbillede
Du må tune på din orginale motor alt det du vil, så

længe du ikke laver ændringer som medfører en ændring af din modelbetegnelse. Eksempevis, må man ikke bruge et

topstykke fra en gti (DOHC) i en Glxi model (SOHC). Men ved ændringer som ovenstående er det lovligt hvis du ikke

overstiger en effektforøgelse på 20%.
Tommelfingerregel:
Tuning af indsug, spjæld, knastaksel, og udstødning er

stortset lovligt, men bilen må ikke forurene mere end før ombygningen.
Det samme gælder for Turbo og kompresser

tuning.

Udskiftning/opboring af motorblokken, topstykket, krumptappen, stempler er kun lovligt hvis det

overholder 20% reglen :wink:

mVH Lancerlot
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hjælp til tuning 21 år 9 måneder siden #5293

  • 's profilbillede
Hvis man tuner sin motor med 20% hvordan er det så med

bremserne-skal de skiftes eller er de inden for normerne fra farbriken af :?:
Jeg vil stadig gerne vide om der er

nogen der ved om Pajero V6 3,0 er den samme motor der sidder i en 3000 GT.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

svar til webster 21 år 9 måneder siden #5294

  • 's profilbillede
Om bremser/undervogn, skal skiftes er

noget som synshallen afgører. Men i de fleste tilfælde overholder de stadig normerne når man overholder 20%

reglen.

Så vidt jeg lige kan se så er en pajero/sigma/3000gt/FTOMivec/ samme motorblok, men med forskellige

kompinationer af Turbo,twin turbo, kompressiontal, knastaksler og selvfølgelig styrebokse.
Men det er ikke noget du

må hænge mig op på, motorkoden er i hvertfald den samme på allesammen undtagen for dem med et T=(turbo) integreret i

koden :wink:

MVH Lancerlot
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.147 sekunder