Motoren er en 4G63 Sohc(EHC4) 2,0 med 136 hk, med
mindre det er en V6?
4G63 er ligeså let at tune som alle andre mitsu modeller, hvad havde du forestillet dig?
Kompresser, Turbo, eller noget seriøst konventionelt tuning?
Priser afhænger jo af hvad man vil have
lavet.
Turbokit 7-9psi uden ændring af motorkomponenter ca. 20.000kr. + en intercooler og
motorstyring
Kompresser ca. 30.000 + motorstyring
Konventionelt:
Bananmanifold, 2"-2½" udstødning,
portnet og planet topstykke, RPW stage 2 knastaksel og titaniumventilfjedre, KN- Cold air induktionskit, Portnet
indsugningsmanifold, 60-65mm spjældhus, benzinregulator, større benzindyser og pumpe, evt. en piggibag eller stand
alone Fuelmangementsystem(Haltech/apexi) til at styre blanding, tænding omdrejningsbegrænsning osv.
Pris ca.
20.000kr + motorstyring(Haltech fra ca. 8500, Apexi fra ca.6500)
Der var lidt at tænke over

Find
først ud af hvad du vil med motoren inden du ofrer en bondegård på den

:
Turbo = Mange HK og Meget højt
moment(typisk efter 3000 omdr.) Giver nok den bedste topfart af de tre muligheder.
Kompresser = Trækker mere jævnt
fra bunden men giver knap så mange hypper som turbo.
Konventionelt = Giver typisk mindre effekt end de to
ovenstående set i forhold til prisen, men vil give den hurtigste 0-100 tid hvis det er lavet ordentlig.(trækker fra
1000omdr- det bestemmer du selv med en Haltech op til 16.000rpm eller hvad lortet nu kan holde til typisk
8000-10000omdr. m. titanium ventilfjedre og afballanceret vippetøj.
MVH Lancerlot