Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: "Check Engine"

"Check Engine" 21 år 9 måneder siden #5064

  • 's profilbillede
Hej Jens.

Jeg var slet ikke klar over at der

var så godt stof tilgængelig på
nettet, der har du gjort et godtstykke arbejde.

Det med grundjusteringen er

fordi at det kommer ud af trit på
alle galanter før eller siden og det kan få din lampe til at lyse fordi,
at de

værdier gaspjældssensoren kommer med ikke svarer til
omdrejningssignalet.
sådan kan alle fejlkoder teoretisk

være en mekanisk fejl og være påvirket af hinanden. eks. utæt udstødning kan angive fejlen
"defekt

lampdesonde".

Men jeg vil da godt indrømme at det ku være styreboksen der er
defekt.
Men jeg mener altså

ikke at du kommer uden om grundjusteringen,
og særlig ikke hvis du har gjort noget af den!!!

Med den

tekniske snilde du har, så prøv at tage styreboksen af, den sidder i højre side under hanskerummet, der to bolte til

en toller
nøgle, og af med stikkene, så har du den i hånden.
Prøv at skille den ad, der er ikke noget der vælter

ud.
prøv at stikke næsen ned i den, hvis den lugter af brændt elektronik
ja så har du fundet fejlen. Desværre

kan boksen også være defekt
uden at lugte !!! :cry:
På siden af boksen står et nummer, med det i hånden kan du

helt
sikker finde en brugt boks hos en hugger, pris ca 1000,- kr.
Og tro mig, det er billigere at forsøge sig

med det end at køre på
værksted. Og det kunne jo være du fik en lille sejer. :lol:

VH OJ
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

"Check Engine" 21 år 9 måneder siden #5065

  • 's profilbillede
Hej OJ,

Så er min gamle bil køreklar

igen.

Gik hele dynen igennem igen i går, grundjusterede som du beskev, men ude resultat.... tog endnu en

prøvetur og fandt ud af, at når alle de målinger jeg foretog med multimeter stemte overens med de målinger der fremgik

af de datasheets jeg havde fundet, kunne der jo ikke være noget galt med komponenterne. Tilbage var så kun ledningsnet

og motorstyringsboksen. Ledningsnettet fejlede umiddelbart ikke noget, så i formiddags købte jeg en 'ny' boks hos en

hugger (for 1000,- som du sagde). I med stikkene og hopla den var kørende.
Nu skal de så bare have en ny

grundjustering for jeg skal love for at jeg havde fået skruet på den i går :-)

Endnu engang tak for hjælpen.

Husk at printe indholdet fra de russiske sider mens info er der - ellers kunne det måske være, at klubben kunne skaffe

info fra Mitsubishi Danmark på linie med fx alfa-klubben - så har man en rep.håndbog klar der dækker noget ud over en

haynes?? Vi er jo som følge af vores entusiasme ambasadører for mærket....


Hilsen Jens
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.131 sekunder