Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Pajero, guide

Pajero, guide 22 år 2 uger siden #110

  • 's profilbillede
Jeg er igang med, at lave en "guide"

eller hvad det nu bliver til omkring Mitsubishi Pajero.

Først og fremmest har vi fået lov til, at anvende nogle

gamle salgsbrochurer. Er der nogle som har personlige erfaringer med disse "King of 4 WD" som det nævnes i en af

brochurerne?

Jeg har planer om, at al den viden vi kan skaffe om de forskellige modeller skal offentliggøres...

Og nu er jeg altså startet et sted. Nemlig med Pajero.

ALLE input er yderst velkomne... Hvorlangt går den på

literen, forsikring, vedligeholdelse. Alle spørgsmål som du selv kunne finde på at spørge en forhandler om. Kort sagt

ALT
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pajero, guide 22 år 2 uger siden #4760

  • Rønne
  • Rønne's profilbillede
Min mening:

Pajero 2.5 TD 83-87 modellen:



Karosseri:

Det en god ting med supplerende rustbeskyttelse.

Motor & gearkasse:

Jeg har

hørt en del snak om at de smider toppakningen/stykket i tide og utide. Der er vist heller ikke begræsning på

turbotrykket på de første modeller, men det er mit indtryk at hvis man ikke trykker klampen i bund lige fra den er

kold hver gang, så kan man faktisk nyde mange problemfrie km. Angående gearkassen så har jeg set en del der trængte

til et par nye lejer efter ca. 200.000 km.


Pajero 2.5 TD 94-96

Mine erfaringer med denne model er

knap så store, men det er mit indtryk at denne model er en del bedre både karrosseri og motor/gearkasse mæssigt.

Desuden holder den prisen godt eftersom den er en af de sidste man kan have på lav afgift som

privat.


Rønne
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pajero. 22 år 2 uger siden #4761

  • 's profilbillede
Min erfaring.
Min nuværende pajero er nr

2.
Den første jeg havde var en 2,5 TD fra 87 den var sjov at køre,men var abselut ikke egnet til at køre over 100

kmt fordi den var meget stiv i affjeringen.
Den var lidt rå indvendig næsten som en ældre lastbil,men den havde et

affjeret sæde hvilket jeg ikke ved om er standard.
Jeg havde aldrig problemer med hverken motor eller gearkasse på

trods af at den havde kørt 260000 km.
Grunden til jeg kom af med den var på grund af rust i undervognen.
Alt i

alt en sjov,men lidt grov bil.

Min nuværende pajero er en 3,0 aut benzin fra 97.
Den er noget mere behalig

at køre i da undervognen er bedre trimmet til landevejs kørsel,men den er stadig lige hård i terrænget.
Jeg synes

det er behaligt med automatgear,men det er nok smag og behag.
Indvendigt er den noget forbedret end i min første

pajero,men der er nogle ting der går igen bare i lidt anden form.
Bilen har gået 195000 km og der kun været småting

galt med den og har derfor ikke(endnu) haft de store udgifter på den,men den er meget dyr i de fleste

reservedele.
Økonomien i den er ikke for sjov-den går mellem 7,5-9 km på literen (længst ved høj fart-og i

overgear)
Den koster 3200 kr i vægtafgift.
Det er til dato min bedste bil.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pajero, guide 22 år 2 uger siden #4762

  • Rønne
  • Rønne's profilbillede
Desuden har 2.5 TD 83-87 modellen også den fordel at

den har spærring på bagakslen, hvad en del af de andre japanere fra den periode ikke har.
Det med affjedret sæde

det er standard. Det er muligt at indstille sin vægt på et håndtag under sædet for at mindske/ øge graden af

affjedring.



Rønne
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.144 sekunder