Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: 4g92

4g92 19 år 11 måneder siden #1091

• 's profilbillede
Er der nogen der er ejer af en bil med 4g92 motor, som har været udsat for at den pludselig begynder at tikke eller klappe helt uhæmmet hver gang man belaster motoren det mindste?
Det lyder nærmest som tændingsbanken, men det er det altså ikke...
Derudover er det som om at den kun går på tre cylindere når den står i tomgang, og når den så for lidt gas går den fint igen, udover den tikker ad H...... til.. :(
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tikkeri 19 år 11 måneder siden #9732

• 's profilbillede
hej hoffa

du aner ikke hva du har sat igang :shock:

det her emne vil jeg vædde med at et PAR folk har erfaringer med og løsningsforslag,,,,,,,,duk dig nu kommer de :wink:

4g92 19 år 11 måneder siden #9733

• 's profilbillede
Jamen så kom med dem.

4g92 19 år 11 måneder siden #9734

• 's profilbillede
Det er dine ventiler der tikker som en i h....
Min gør det samme, dog er det helt klart værst når den er kold, og om jeg giver den lidt tæsk har ikke noget at sige....

Jeg har selv prøvet at skifte olie, og samtidig hælde swedol på vognen.
Resultat. Absolut overhoved ingen forskel. lidt surt, når det ikker er helt billigt med det olie skift, og nu har jeg altså kørt godt 2000 km tror jeg efter det olie skift.. Måske endda mere....

Men mange siger swedol, og at det hjælper.. Men jeg har desværre ikke været så heldig..
Så jeg lever videre med tikkeriet.

4g92 19 år 11 måneder siden #9735

• 's profilbillede
4G92 Motoren er en SOHC... Den har IKKE hydrauliske løftere... D.V.S at ventiler skal stilles en gang i mellem... Gætter på at det er det problem du har med tikkeriet.... Men hensyn til at den "halter" på den ene cylinder... Er problemet sansynligvis dine tændkabler eller dit fordelerdæksel... Bedste løsning er at skifte det....

4g92 19 år 11 måneder siden #9736

• 's profilbillede
Nej, jeg tror ikke vi har samme problem, da din tikken med garanti er fordi du har hydrauliske ventiler i din motor. Dem har mitsubishi nemlig aldrig kunne finde ud af at lave ordenligt så de ikke tikker.
Jeg tror jeg har brækket/knækket/ødelagt et eller andet, måske en ventil fjeder..
Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder