Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: En god grunder

En god grunder 19 år 11 måneder siden #1089

• 's profilbillede
hvilken slags grunder skal jeg bruge til sådan lidt overflade rust...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

En god grunder 19 år 11 måneder siden #9717

• 's profilbillede
Når jeg har lavet små lakskader har jeg slebbet det ned med sådan en slibesten til en boresmaskine. Det virker rigtig godt og man kommer helt ned til metallet. Derefter dækker jeg af og sprøjter zinkspray på, venter lidt og giver det et lag mere. Når det har tørret lidt giver jeg det lidt aluspray, så det matcher bilens farve lidt.
Det virker rigtig godt og det holder rusten væk. Det bliver måske ikke så pænt men det virker :D

. 19 år 11 måneder siden #9718

• 's profilbillede
okay... jeg har tænkt mig at sandblæse rusten væk... så skulle man da komme godt i bund, efter min mening.

det der zinkspray, ligger det sig som en jævn overflade, der er helt glat. :?:

grunder 19 år 11 måneder siden #9719

• 's profilbillede
helløj

tag og smut fordi en autolaker,,,,,,vi gir ca 100 kr for en kvart liter orginal maling..og grunderen kan i sikkert få endnu billigere 8)

En god grunder 19 år 11 måneder siden #9720

• 's profilbillede
Jeg har også brugt det med at sandblæse, men jeg vil nu fortrække den der slibesten til boremaskinen.

Hvad angår resultatet af mit rust behandling, så der det ikke ret flot, men rusten er væk og den er ikke kommet igen, så noget må det da have hjulpet. Et lag zinkspray bliver ret jævnt, det er somregl spraydåse, så det er også derefter.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder