Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Stort EL-problem

Stort EL-problem 20 år 1 måned siden #1025

• 's profilbillede
Hjælp! - Når jeg slukker motoren, hvilket virker fint, så slukker hverken lys, blæser, sædevarme eller radio!!!

Så alt el virker altså uden brug af nøgle!!!

Har prøvet at fjerne strømmen ved at tage batteriet fra, men når jeg så sætter det til, og starter motoren - Så er balladen der igen når jeg slukker bilen... - Hvad gør jeg?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Stort EL-problem 20 år 1 måned siden #9314

• 's profilbillede
Mine de gamles Citröen har lidt af lidt af det samme så vidt jeg husker!

De har lige fået skiftet tændingen! Men du må sq ikke hænge mig op på det! Jeg er langt fra nogen som helst ekspert! :(

Stort EL-problem 20 år 1 måned siden #9315

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Det er din tændingslås der er defekt det er bundstykket der er noget galt med, har du mange nøgler i dit nøgle bundt er det det, der har ødelagt bundstykket for så hænger nøglebundtet og vrider nøglen. jeg har lige skiftet et bundstykke på en Space Star den havde samme problem men den have også brændt starteren af for nøglen gik ikke tilbage, så se at få det lavet, det kan skabe mange problemer, og kan brænde mange ting af :twisted:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Stort EL-problem 20 år 1 måned siden #9316

• 's profilbillede
Årgh. WHAT! Så var jeg sq ikke helt blank alligevel.. hehe! :P

Men tak for råddet nully, det kunne da være man skulle lade være med at lade nøglerne hænge der så!

I mine de gamles, er det dog KUN selve bilnøglen der har sidet i. Så den er sq nok bare slidt ned ved almindelig slitage.

Stort EL-problem 20 år 1 måned siden #9317

• 's profilbillede
Hmm.. Jeg har lige være ud og rodde lidt med dyret.

Jeg har roddet med tændingslåsen, da det faktisk giver mening. - Men ikke efter jeg har "roddet lidt"

Der er 3 "udgange".

Uden nøglen er der ikke strøm i nogle af dem
Ved første klik er der strøm på den 1
Ved andet klik er der strøm på nr. 1 og 2.
Ved start er der kun strøm på nr. 2 og 3.

Så umiddelbart virker tændingslåsen okay... - Det sjove er blot, at
der er konstant strøm til min radio, lyset, sædevarmen - SELVOM jeg sågar FJERNER multistikket til tændingslåsen?!?!?!

Jeg fatter ikke en brik! - Men er skisme lidt bange for, at der måske er opstået en kortslutning et eller andet sted.

Anyway - Jeg har fjernet minuspolen så bilen trods alt har kræfter til at starte i morgen.

Nully, hvad kostede sådan et bundstykke?!?!

Stort EL-problem 20 år 1 måned siden #9318

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Jeg tror nu stadig det er bundstykke eller hele tændingslåsen, jeg havde heller ingen ide om at det var det på Space Staren jeg skiftede først starteren for den var brændt af og lugtede fælt og den startede også med den nye med det samme men starteren kørte rundt hele tiden så den ville jo også brænde af lyset virkede ikke og heller ikke radioen, når man så sad og legede lidt med tændings låsen så virkede radioen og lys når man så tog nøglen ud og satte den i igen virkede det ikke igen, så jeg købte et brugt bundstykke til tre hundrede og så virkede den igen. Det kan være hele låsen eller bare bubdstykket der er defekt, en hel lås koster kassen, med arbejdsløn, for den er ikke bare lige til at skifte, for den er monteret med bolte uden hoved
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.193 sekunder