Jah nu har vi haft en lille snak om at der måske ik sker så meget herinde, fint nok

så nu prøver jeg lige at få lidt gang i folk igen her
Hvad har i gået og rodet med her i vintertiden ? Har i haft gang i bilerne eller andet så fortæl gerne
Jeg har personligt selv været i fuld gang med at splitte min Eclipse ad.. igen

Denne gang for at få lavet gearkasse, da jeg til sidst døjede med en del problemer med 3-4 gear som ikke rigtig vil blive i indgreb.
Flest folk vil så nok bare sige, pjat det er dine motorophæng der er slidte eller dårlige, men nej
Jeg fandt ud at at mit problem var et godt kendt problem i USA, hvor der køre rigtig mange af de biler her stadig.
Problemet ligger i mine skiftegafler i gearkassen er lavet i aluminium, og den der trækker 3-4 gear er lavet i blødere materialer end dem der trækker 1-2 og 5 gear !
De bliver simplet hen bare ædt op !
Jeg har lavet en lille video af problemet !
Gearskifte Problemer på Eclipse Video
Det i ser er at skiftegaflen er istand til at flytte sig en hel del før den trækker i skiftemuffen = slør. Slør som helst ikke skal være der, og som så i mit tilfælde er så slet at muffen ikke altid bliver trukket ned og låser gearhjulet = den hopper ud af gear.
Så jeg har simpelthen skilt min gearkasse i atomer, sendt 1 - 2 - 3 - 4 gear, synchromesher skiftemuffer og mit center differentiale til Jacks-Transmissions i USA, for at få lavet det hele om til en dobbelt synchro konvertering, og så selvfølgeligt en opgradering af mit center diff med deres 4-spider upgrade
Så mangler jeg bare at finde en ny kobling og et svinghjul da det andet ikke er brugt som anvist og derefter gået istykker, fordi man valgte ikke at bruge 5 min på at læse forsiden af manualen
Så har jeg gået og rodet lidt med, at får styr på motorrums og motor temperatur under kontrol, så jeg ikke ender med at skulle have bilen i bevægelse, for at holde den nedkølet om sommeren.
Da jeg sidste år købte min Mishimoto Aluminiums køler, fik jeg også blæsere med til, men disse kan knap nok blæse skindet af en kop kold kakao, så jeg har været ude og investere i 2x 12" SPAL VA10-AP70/LL-61S som nok skulle kunne klare det lille problem !
Så har jeg været igang med at wrappe min undstødningsmanifold ind. De sidste par gange jeg har prøvet dette har været et helvede da jeg tidligere brugte det billige man enten har solgt ved turbomotor.dk eller bare i biltema som er baseret på glasvæv. Selvom man tager sine forholdsregler med handsker osv, så klør det som en i hel....
Så denne gang har jeg brugt DEi Titanium wrap. Det er let at arbejde med og det klør ikke
Så har jeg fundet lidt nyt til undervognen da det gamle var ved at se lidt træt og mørt ud, og er i disse dage ved at få dette monteret
Jeg har stadig en masse planer og sådan som jeg håber på at kunne nå inden sommeren kommer, men det bliver også kun lige at jeg kan nå det hvis alt går vel