Da min bil skulle renoveres og have lavet alt rust og hele bilen skulle males,ville Daniel have at vi tog motoren ud så motor rummet kunne blive malet,og det syntes jeg da var en god ide
Men da så motoren hang i kranen mente Daniel og Mikkel at ny skulle den have den store tur

og det var jegb ikke helt overbevist om for den kørte bare godt 300 hk ved 1 bar og det virkede bare
Men jeg lod mig overtale til at den fik den helt store tur
Nyt topstykke med andre ventiler og strammere fjedre HKS 272 g knaster store ventil løftere Ngk iridium tændrør nye Ngk tændkabler klomplet tandrems skift med kevler tandrem ny olie pumpe begge balance aksler er fjernet så den lille tandrem er der ikke mere
Ny større turbo komplet 2,5 t udstødning med racerkat og det sidste nye nyt 2,5 t forrør
I bunden nye hoved lejer og pejl lejer alle pakninger i motoren er skiftet
Vr 4 gearkasse med spær ny race kobling fidanze lettet svinghjul
Da bilen så var samlet og klar til start

så gik der under et minut så bankede den i bunden,og den nåede aldrig ud af garagen,
Vi tog motoren ud igen og skilte bunden hoved lejer og pejl lejer krumtap var flået i stykker, men hvad var fejlen det ledte vi sku efter længe
Fejlen var at vi havde sat nye standdart lejer i men dem der var i var overstørelse,det kunne vi ikke vide at de havde være skiftet på de 75000 km den havde kørt
Men nu virker den 100% og har kørt længe
Derfor er det vigtigt at have instrumenter der overvåger olie tryk olie temt og boost og vand temt
Det har vi sat i alle dem vi har lavet
Talte med Ib i går og vi mener at vi her i Bennebo Custum har lavet cirka 20 turbo projekter både Vr 4 og efter monteret turbo og der er kun en bil der har smidt tandremmen 2 gange med samme ejer og det fatter vi intet af
Så det er noget af et projekt du skal igang med, men lad være med at springe over noge steder for så går det galt,vi har set det mange gange
Men ser om jeg kan finde en VR 4 motor til dig