Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Åbent for alle - Også for ikke medlemmer.
Indlæg uden aktivitet slettes efter 45 dage.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: VR4 Turbo

VR4 Turbo 15 år 2 måneder siden #23332

• Kjeld
  • Kjeld's profilbillede
Hej eXn

Ja, det er mindre sjovt, når man ikke kan få nogen form for hjælp. Jeg har været over alt i verden og søge på de motorer. Jeg endte til sidst i USA ved Road Race Engneering som kunne svare på alt. Jeg skulle bruge stempler, plejlstænger, knaster, trykkerer osv og de havde det hele bla. stempler fra J&E Pistons som kan holde til seriøse tæsk. Fik specielle trykkerer som IKKE taber trykket som de alm. kan gøre. Fik skarpere knaster osv. De fortalte mig at den motor jeg har er ret sjælden og kun er lavet meget få af. Motornummeret er også meget kort. et bogstav og 3 tal.

Mht. GSX Elipse, er det bassalt set en Gallant VR4 med en anden karosse. Deres gearkasser er efter min mening ikke specielt stærke, så vær meget opmærksom på hylen og om den er svær at skifte gear i og selvfølgelig om den børster tænder ved op og nedgearing.

Motorene er faktisk ret stærke og kan meget let håndtere op over 300 hk. Under forudsætning at den er født som turbo. Road Race i USA havde en hvid Gallant VR4 med over 900 hk. Men den havde nok ikke en alm. gearkasse på. Jeg mener at nogle af EVO gearkasserne passer på GSX modellen. En ting du skal være opmærksom på er ventilklapren. Det er en dødssynd for en turbomotor fra Mitsubishi. Det erfarede jeg da min himlede netop pga. dårlige trykkerer. Derfor blev den renoveret med de dele fra USA. Jeg prøvede først at få dele hjem via aut. forhandler, men da de havde fået 3 forskellige stempler hjem og det stadig ikke var de rigtige opgav de. De mente at de stempler der sad i ikke hørte til der. Senere fandt jeg ud ag at det er fordi motoren er en rigtig Ralliart motor.

Jeg tror nu nok drivlinien skal holde, men over 300 hk. er det nok så som så med holdbarheden. Så holder du dig omegnen af 300 hk. skal bil, motor, gearkasse og drivlinie nok holde.

En ting der er ekstremt vigtigt, er at lad ALTID bilen blive ordentlig driftvarm før du brænder til den. Et olietermometer er en rigtig god idè. Og når der er kørt hårdt i bilen, eller bilen har været belastet, så lad den ALTID køle ned i 2-5 minutter før du slukker den. De to ting gør at motor og turbo holder MEGET længerer.

Så en sidste ting. Du skal nok regne med masser af problemer med import af en Eclipse, da den aldrig er importeret til EU officielt. Kun England fik dem. Så find en der allerede har en magen til og lån evt. hans godkendelser osv.

Kjeld

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mange Tak Kjeld Ny har jeg jo 15 år 2 måneder siden #23333

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Mange Tak Kjeld

Nu har jeg jo kørt i noget tid med min colt som har en motor i fra en Galant VR4 RS. Så kender godt triksne med at lade den blive godt driftvarm inden man skal køre og lade den holde i 2-5 min inden man slukker.. Har til dette monteret en turbotimer :)

Men jeg vil prøve og høre rundt omkring hvordan og hvorledes med import. Ved der køre en GSX'er her i danmark som også er tilsalg på plader. Men ved ikke om de 190.000 han forlanger for den er en smule i overkanten :)

VR4 Turbo 15 år 2 måneder siden #23334

• Kjeld
  • Kjeld's profilbillede
Hej igen eXn

Det var da så lidt.

Hvor gammel er den GSX`er han har til salg og hvor langt har den kørt? Det er uden tvivl bedst at købe en der allerede er registreret i danmark, så slipper du for alt det bøvl med T&S.

Godt du ved at den skal køle og hvor vigtigt det er for holdbarheden. Det har kostet mig mange penge gennem tiden før jeg erkendte at jeg ikke behandlede bilen rigtigt. Jeg har haft rigtig mange turbobiler igennem tiden og kvadret en del motorer på den konto.

Men nu har jeg også lært det og har en bil der er programeret til ikke at kunne slukke de første to min. over motorstyringen. Genial indretning. På tirsdag skal jeg hente min nye turbolader Garrett GT 3582 R. og den 28 skal der bygges manifold til den. Tør næsten ikke tænke på hvor hys den så bliver.

Kjeld

Hehe det lyder som noget at 15 år 2 måneder siden #23335

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Hehe det lyder som noget at et spændende projekt :P

Altid sjovt at se når andre osse har fingrene i noget som ikkke så mange andre har :D

Den Eclipse har kørt ca 167.000 / 104.000 Miles og er fra 1998. Den står tilsalg på bilgalleri Her er annoncen

VR4 Turbo 15 år 2 måneder siden #23336

• Kjeld
  • Kjeld's profilbillede
Jeg har været inde og kikke på annoncen med den Eclipse. Den er flot og lækker, men lige lovligt pebret nok ik prisen, samt han virker ikke som om han vil sælge alligevel.

Jeg er fuldstændig enig i at det er fedt at have en bil, der ikke er mange af, samt at underspille stylingen, så folk ikke aner hvad der ramte dem, når man rykker røven af deres BMW M3 eller AMG mercer. Oplevelsen er ubeskrivelig. Ja, altså så længe det går lige ud. I sving og på små veje bliver jeg sat af omgående. Fik jord af min svoger i en Suzuki Swift sport med 125 HK, på en snoet landevej med mange sving. Godt nok køre han på 18" fælge og en komplet koni undervogn,meeeen..... Til gengæld, gik det bare lidt lige ud, var jeg i røven af ham omgående.. Så der skal nok arbejdes med med min undervogn end jeg har gjort.

Kjeld

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder