Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Åbent for alle - Også for ikke medlemmer.
Indlæg uden aktivitet slettes efter 45 dage.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: VR4 Turbo

VR4 Turbo 15 år 2 måneder siden #3607

• Kjeld
  • Kjeld's profilbillede
Hejsa.

Jeg står med en eclipse motor som jeg gerne vil have solgt. Det er en 4G63T Motor fra Ralliart i Japan. Den er renoveret for ca 15.000 km. siden, med smedede stempler og plejlstænger fra Road race engineering i USA. Den er rullet ind til 247 hk. med en std. TD05 lader. Div. styringer og mapsensor medfølger.

Den har stået stille nogle år, men tørnet og vedligeholdt jævnligt. Grunden til salget, er at jeg har opgivet af få den godkendt af synshallen og færdselsstyrelsen, da min Galant ikke er født som turbo.

Så er mit spørgsmål til jer, hvad kan man tillade sig at forlange for en sådan motor?

Med venlig hilsen

Kjeld

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Væk med turboen til syn 15 år 2 måneder siden #23337

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Lyder da til at være en fed maskine du har der. Kan du ikke bare ta' turboen af inden syn? Ved at andre gør det. Det kræver et par timers arbejde før og efter syn :P

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

VR4 Turbo 15 år 2 måneder siden #23338

• Kjeld
  • Kjeld's profilbillede
Hejsa.

Den er en rigtig fed maskine. Men flere års kamp med myndigheder osv. har fået mig til at opgive. Jeg har købt en anden bil hvor problemet ikke opstår.

Hilsen

Kjeld

Ja uden tvivl en rigtig god 15 år 2 måneder siden #23329

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Ja uden tvivl en rigtig god motor.. Jeg står selv i samme situation med min colt.. jeg skal bruge en godkendelse fra MMC men de vil ikke give godkendelser til biler som skal have fortaget konstruktive ændringer.. så er osse lidt på en dødt punkt :(

Kjeld.. Det skulle vel tilfeldigvis ikke være en Eclipse du har købt dig ? Hvis det er vil jeg gerne spørge dig om nogle ting evt. hvis det er ok ? :)

VR4 Turbo 15 år 2 måneder siden #23330

• Kjeld
  • Kjeld's profilbillede
Hej Exn.

Du skal ikke regne med nogen hjælp fra MMC overhovedet og ej heller fra forhandlere. Jeg har været hele smøren igennem. For det første ved de ikke nok om modeller der ikke er importeret til EU og ej heller viljen til at undersøge sagerne. Min blev bygget hos en aut. Mitsubishi forhandler for over 120,000 kr. med (desværre) muntlig garanti på at alt var lovligt. Men der var synsmanden af en anden opfattelse og færdselsstyrelsen ligeså.

Jeg kender en del til Eclipse modellerne, så bare spørg løs. Jeg køre desværre ikke Mitsubishi længere, men Volvo med over 400 hk. synet og godkendt uden problemer af færdselsstyrelsen og synshallen. Samt at Volvo i Sverige er villige til at lave undersøgelser om holdbarhed, sikkerhed, ydelser de står inde for osv. Så ret spændende og det er jo et land der er tæt på og delene koster jo ikke meget.

Kjeld

Ok jamen jeg syns osse 15 år 2 måneder siden #23331

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Ok jamen jeg syns osse virkelig det er utroligt at de siger nej.. ved at at mange af de andre mærker igen problemer har med at få disse godkendelser osv. havde lidt håbet på at de rygter jeg havde hørt ikke var helt sande, men det virker desværre sådan :(

Nå men jeg står og vil finde mig en Eclipse tror jeg. er dog ikke 100% sikker endnu. Jeg har ledt lidt efter en GSX model, altså den med AWD hvad har de af svagheder ? rust er der jo nok altid lidt af, men mere sådan i drivlinien osv. Kan gearkasse, diff og aksler osv holde til måske lidt flere HK end std. ?

mvh eXn

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder