Jeg tog chancen og prøvede at købe en Branford TG4080 1200W 4 kanals forstærker i harald nyborg, som umiddelbart har nogle fine normale specifikationer. Jeg prøvede så at montere skidtet, men den går hele tiden i protection mode. Hvis jeg så nøjes med at koble en enkelt højtaler på, så kan jeg få den til at give lyd, men så snart jeg skruer op til nogenlunde normal lydstyrke, så hopper den i protection mode igen. Jeg synes dette var irriterende, så jeg prøvede at koble en mindre forstærker på, specifikt en Arizona Eagle AZ 250 2 kanals forstærker. Denne fungerer uden problemer.
Mit spørgsmål er derfor, om min Carisma ikke kan levere nok strøm til en 1200W forstærker? Kablerne til strøm og stel har en tykkelse på 20 mm2, så de burde kunne klare presset. Stelkablet har en længde på ca. 50 cm og er monteret på et slebet område ved bagsæderne (det er 100 % metal, alt maling er væk). Det skal også nævnes, at forstærkeren er monteret bag på dobbelt-bagsædet, hvilket vil sige at den er monteret på en træplade og ikke direkte på metal.
Jeg håber en eller anden har en mulig løsning eller som kan sige med det samme, at det er forstærkeren den er gal med.