Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
InCarEntertainment - HiFi, men også ind/udvendig styling.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Forstærker - protection mode

Forstærker - protection mode 14 år 10 måneder siden #3893

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg tog chancen og prøvede at købe en Branford TG4080 1200W 4 kanals forstærker i harald nyborg, som umiddelbart har nogle fine normale specifikationer. Jeg prøvede så at montere skidtet, men den går hele tiden i protection mode. Hvis jeg så nøjes med at koble en enkelt højtaler på, så kan jeg få den til at give lyd, men så snart jeg skruer op til nogenlunde normal lydstyrke, så hopper den i protection mode igen. Jeg synes dette var irriterende, så jeg prøvede at koble en mindre forstærker på, specifikt en Arizona Eagle AZ 250 2 kanals forstærker. Denne fungerer uden problemer.

Mit spørgsmål er derfor, om min Carisma ikke kan levere nok strøm til en 1200W forstærker? Kablerne til strøm og stel har en tykkelse på 20 mm2, så de burde kunne klare presset. Stelkablet har en længde på ca. 50 cm og er monteret på et slebet område ved bagsæderne (det er 100 % metal, alt maling er væk). Det skal også nævnes, at forstærkeren er monteret bag på dobbelt-bagsædet, hvilket vil sige at den er monteret på en træplade og ikke direkte på metal.

Jeg håber en eller anden har en mulig løsning eller som kan sige med det samme, at det er forstærkeren den er gal med.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nå, den røg retur. Jeg turde 14 år 10 måneder siden #24367

• darupe
  • darupe's profilbillede
Nå, den røg retur. Jeg turde ikke tage chancen med den.

Er der nogen der kan foreslå en god forstærker til at drive følgende:

2 x Boxter 4" 35W RMS 4 ohm
2 x Boxter 6,5" 50W RMS 4 ohm
1 x Subwoofer (husker ikke mærket) 8" 100W RMS 2 x 4 ohm

?

Kan se de har en på tilbud 14 år 10 måneder siden #24368

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Kan se de har en på tilbud hos Carsound. LIGE HER

Ja, også den jeg hælder mest 14 år 10 måneder siden #24369

• darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, også den jeg hælder mest til. Prisen er nemlig meget acceptabel, da jeg har erfaret at jeg ikke kan slippe af sted med de billige medmindre jeg vil ha' skod lyd og/eller problemer.

pris og kavlitet hænger jo 14 år 10 måneder siden #24370

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
pris og kavlitet hænger jo ofte sammen, men jeg ved at de hos carsound sælger nogle gode produkter. Har selv handlet en del hos dem.

Hvad med strømforbrug på 14 år 10 måneder siden #24371

• darupe
  • darupe's profilbillede
Hvad med strømforbrug på sådan en fætter? Jeg kan se den har en 80A sikring dvs. den kan komme op på lige under 80 * 14,4 = 1152W, hvilket er en del. Generatoren leverer jo kun 90A, så vil det ikke genere bilen lidt at en forstærker suger så voldsomt? Jeg burde vel montere en kondensator for at aflaste den lidt, så lyset ikke begynder at blinke eller er det lige meget?

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder