Dette er en opfølgning på mit
Turbo projekt
Skrevet: Fre Okt 03, 2003 8:17 pm Emne:: Projekt Turbo
den 13-9-03 fik
undertegnede sammen med Tjezz som er min søn, lagt Turbo i min gamle Galant KM 188,000 en Garret T 25 samt en
intercooler med blå silecone slanger, en justerbar Blow-off ventil. Benzin tryksregulator, ny stor olie køler med
stålslanger, andet bundkar med studs til retur olien fra Turboen, ny vandkøler. Bilen er målt hos Kim Bonde 190HK
251NM ved 0,3 bars ladetryk kunne ikke blive højere da tændingen slog fra hele tiden, vi monterede så Banke sensoren
igen og afmonterede også min Super-Chip da det var den der lavede problemer bilen kører nu med 0,5 Bars ladetryk og
kører perfekt, har tanket 4 gange og den kører 11,2 pr liter det er bedre end før Turboen kom på. Bilen skal nu måles
den 16-10-03 KL 17,00.
Tak til Tjezz for hans store hjælp
Næste projekt smedede stempler har dem
skal bare i to toppakninger.
Jeg har haft bilen fra ny og aldrig haft problemer med den gav 221,000 for den i 1992
Her er lidt opfølgning
Bilen har nu kørt 224,093 alså 36,093 uden andre probler end den har fået større
benzinpumpe og fået renset gasspjæld og den kører stadig 11,2 på literen Det må siges at være meget godt syntes jeg
Ladetryk er 0,5Bar