Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: N/A tuning af galanten

N/A tuning af galanten 20 år 7 måneder siden #791

  • 's profilbillede
hej (igen) - som opfølgning på

mit tidligere indlæg ang. turbo på galanten (tak for svarene tjezz) vil jeg prøve at høre jer ang. N/A tuning ...



Der er vist ingen tvivl om hvor der ligger mest "bang-for-the-buck", det gør der jo i turbo monteringen - men

n/a pumpede biler lyder jo genialt godt .. plus at man kan tillade sig at blive stoppet uden at være bange for de får

ondt i r*ven af at kigge i motorrummet - med det blotte øje ihvertfald.

Men giver det nogen mening at gøre det

på en GTi'er? den er vel netop pumpet rimelig godt i forvejen ?

mvh Martin
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

RE: 20 år 7 måneder siden #8045

  • 's profilbillede
Din GTI er pumpet fra 112Hk (standard i din årgang

med 2.0L) til de ca 147Hk din GTI yder, det er "kun" en øgning på 35Hk, det er vel mere om en ældre motor med en del

kilometer på klokken kan holde til tuningen eller om du skal ud og renovere motoren før monteringen :?:



Nully´s er GTI er jo næsten samme årgang som din, hans holder fint, dog har han også renoveret den en del.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej igen 20 år 7 måneder siden #8046

  • 's profilbillede
Ved N/A tuning kan du jo sagtens få en masse

men det koster så til gengæld også kassen. Som F.eks

Andre knaster.
Piggyback computer.
Større

gasspjæld.
Bananmanifold.
Portet topstykke.
Større Dyser.
Smedede Stempler.
Stål krumtap.
Andre

pjelstænger. (Titanium)

Og evt. Spjældhuse. som lyder for sygt men også koster spidsen af en

rumraket.

Og her snakker vi altså hvert fald 50k. Så Turbo tuning er meget mere for pengene. Selvom de andre

ting nok holder bedre.. men hvad fanden. en bil lever jo ikke evigt. Eller motoren gør hvertfald ikke :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: Hej igen 20 år 7 måneder siden #8047

  • Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 530
  • Modtagne TAK: 3
TjeZz skrev:
..men hvad

fanden. en bil lever jo ikke evigt. Eller motoren gør hvertfald ikke :D

LoL... Og du taler

jo af erfaring :P :lol: :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tja 20 år 7 måneder siden #8048

  • 's profilbillede
Så så Phliplip !!!

Du skal vidst have en

lille "ørefigne"... Det taler vi ikke om mere. for nu har jeg en bil der bare virker. og så kan man jo så diskutere om

det så ikk var bilen den var gal med alligevel og ikke ham der kørte den...

:D .

Men jeg savner sku

alligevel den bil.. nu keder jeg mig sku så meget i weekenderne at jeg bare skiller min egen bil for at have noget at

lave. så lidt gode ting var der da ved den... Og jeg er jo næsten (Selvlært) mekaniker nu. så det har været en MEGET

lærerig bil. men også meget dyr. men det er værd at tage med nu når jeg kigger tilbage på alt den erfaring jeg har med

ALT nu. det er en rigtig god ting...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

N/A tuning af galanten 20 år 6 måneder siden #8049

  • 's profilbillede
ingen tvivl om at det er dyere - men som du også selv

nævner, så lyder det jo for vildt :twisted:

og at motoren ikke holder ... tjaa
"you play with matches you

get burned" - før eller senere ihvertfald, sådan er det jo ... men som jeg også skriver i min signatur: If it ain't

broke make it go faster 8)

nå men, for at nu vende tilbage til subj. så må jeg hellere holde den til turbo,

det er nok trods alt mere i min prisklasse ... plus at det er nemmere at lave selv!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder