Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Fartpilot

Fartpilot 20 år 8 måneder siden #760

• 's profilbillede
Carisma DI D - Periodisk afbryder

fartpiloten med et ryk. "Cruise" lyset går ikke ud. Når fartpilotarmen førs opad igen virken systemt igen. Nogen gange

virker det kun et øjeblik andre gange kan man køre videre uden problemer. Oftest arbryder den så mange gange, at jeg

afbryder fartpiloten. Mitsu-forhandler i Nørresundby kan ikke finde fejlen
JPC
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: Fartpilot 20 år 8 måneder siden #7917

• 's profilbillede
jpc skrev:
Carisma DI D -

Periodisk afbryder fartpiloten med et ryk. "Cruise" lyset går ikke ud. Når fartpilotarmen førs opad igen virken

systemt igen. Nogen gange virker det kun et øjeblik andre gange kan man køre videre uden problemer. Oftest arbryder

den så mange gange, at jeg afbryder fartpiloten. Mitsu-forhandler i Nørresundby kan ikke finde

fejlen
JPC

Okay... Du kører en lille tur ned til din forhandler, og beder dem om at

justere både din bremse og koblingspedal - Alternativt at udskifte de 2 små microswitch som sidder i forbindelse med

de pedaler.

Ellers, så skal du sikkert have en helt ny styreboks på din bil. Sådan en Carisma er nemlig

udstyret med "Drive-by-wire" teknologi. (Der er ikke noget speederkabel, men alene et elektronisk potmeter som styrer

hastigheden.) - Og fartpiloten virker direkte på motorstyringen.

Fartpilot 20 år 8 måneder siden #7918

• 's profilbillede
Min bedstefar havde et problem der lignede det, da

han installerede cruise pilot i hans mazda. Mazda-mekkerne kunne heller ikke finde fejlen.
Til sidst fandt han ud

af, at der var nogle af ledninger til systemet, som ikke havde ordentlig kontakt til hinanden, i de dersens

klik-sammen-muffer...

Det er vel et forsøg værd, at checke det efter :)
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.140 sekunder