Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Konfiskering af biler

Konfiskering af biler 20 år 8 måneder siden #750

• 's profilbillede
hej,

Jeg har netop hørt

fra min gamle klub (toyota extreme) at der er blevet konfiskeret ikke mindre end 2 biler bare det sidste halve år

fordi de kørte med turbo (eftermonteret) - og udelukkende fordi de kørte med turbo, det troede jeg helt ærligt ikke

var tilladt?

Hvornår har politiet fået lov til det, har de altid haft det?

Var jeg bare ualmindeligt

heldig ikke at blive stoppet i carina'en mens den havde turbo på ?

Politiet har indtil nu beholdt bilerne i

rimelig lang tid (et par mnd), og det lader ikke rigtig til nogen ved hvad der skal ske herefter ...

mvh

Martin
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Konfiskering af biler 20 år 8 måneder siden #7883

• 's profilbillede
Jeg har desværre hørt det samme. Ikke via en "gammel

klub", men istedet via andre veje. Her har jeg dog hørt tal helt op imod 10-15 biler.

Hvis bilen ikke er

typegodkendt, eller synet med ændringen, jamen så jo - Så har politiet al mulig ret til at inddrage bilen. De har

faktisk haft det længe, men har ikke rigtig gjort brug af den paragraf før.

Enhver ikke godkendt modifikation

kan medfører til dette.

- Men mon ikke der bliver skelnet lidt til "sund fornuft"? - Jeg mener, hvis man f.eks.

montere en 90/100 Watt ikke godkendt H4 pærer fra Biltema i sin bil, jamen mon ikke man så bare får en pæn henvisning?

(og måske en lille gul seddel med ønsket om 500 kr. for bare at minde en om det?)'

Konfiskering af biler 20 år 8 måneder siden #7884

• 's profilbillede
Det lyder godt nok vildt.... Men ak ja politiet har

ret til at indrage/indkalde biler til syn hvis der er tvivl om standen. Det gælder småting som toning af ruder, sorte

baglygter, tun osv. Den mindste tvivl og de kan benytte den mulighed, jeg var selv tæt på for 6 år siden med mine

meget sorte ruder, de flinke betjente nævnte for mig at alternativt kunne de indkalde bilen til syn (for min regning

selvfølgelig) hvis jeg ikke ville afmontere filmen..

Men hvor om alting er så 'plejer' politiet ikke at være

så strikse, medmindre man har kørt åndssvagt eller opholdt sig på steder hvor risikoen er overhængende(striben).

Konfiskering af biler 20 år 8 måneder siden #7885

• 's profilbillede
Mærkeligt! i følge de love omkring tuning jeg har

læst igennem, er alt "bolt-on" lovligt, men kun hvis der ikke ændres væsentlig på den orginale motor, de har ikke

været boret op eller sådan noget vel?

Konfiskering af biler 20 år 8 måneder siden #7886

• 's profilbillede
Ja alt tuning på original blok er lovlig.. HVIS

bremser, udstødnings krav, type godkendelser osv. er på plads og så er der lige den med at man ikke må lave

konstruktive ændringer. SÅ vhis man montere turbo og skal bruge større bremser for at stoppe vognen, ja så er det en

konstruktiv ændring.

Og selvom bilen evt. skulle være synet med turbo er det ikke ensbetydende med at det rent

faktisk er lovligt. Det skal være skrevet i papirene..
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder