Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Lyd i gammel Galant

Lyd i gammel Galant 20 år 8 måneder siden #745

• 's profilbillede
Hej i gruppen.
Nu er Galanten

synet (2.0 GLSi 92). Bortset fra lidt bremsvrøvl (for lille vandringsreserve på bremse), som medførte en betinget

godkendelse gik det godt. Vi luftede så efterfølgende bremser mere ud og vandringen blev mindre. Så langt så

godt.

Så kom konen hjem idag og sagde at bilen "knurrede" i starten. Jeg prøvede en tur og anede uråd da bilen

ikke kunne komme rundt om hjørnet hvis motoren var under 4000 omdrg. Der var ikke en dråbe på servostyringen. Både

larmen og styringen blev bedre da jeg efterfyldte servobeholderen. Men nej det var kun en overgang. Den taber

simpelthen servovæske fra tandstangen i højre side.
Er det en manchet eller :?: :?: :?: :?: :?:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lyd i gammel Galant 20 år 8 måneder siden #7874

• 's profilbillede
He he... Det er en ganske ubehagelig lyd at høre på.

Jeg har selv hørt det i min Carisma. Det lyder gasnke frygteligt og skurrende når man drejer.

I mit tilfælde

skyldtes det dog "kun" overbelastning. Sidste vinter var jeg på køreteknisk anlæg med mit arbejde. Vi var ikke ret

mange, og alle temmelig bilgale. - Sjovt nok, så var kørelæren også temmelig vild med "Prinsevendinger" m.m. - Så

efter 2½ time med kraftige sving og tju haj - Tja, så kogte min servovæske over. Jeg siger dig HELE mit motorum var

oversprøjtet med servovæske. - På med ½ liter, og videre til en gang motorvask :twisted:

Lyd i gammel Galant 20 år 8 måneder siden #7875

• 's profilbillede
Hej Gamle :D

Jeg har haft to galanter, begge

spildte servo væske da jeg købte dem, så det skal du ikke være ked. Er du helt sikker på at det er tandstangen olien

kommer fra? Det plejer nemlig at være det nederste servorør der går ind i tandstangen.

Spild 20 år 8 måneder siden #7876

• 's profilbillede
Ginzu skrev:
Hej Gamle :D

Jeg har haft to galanter, begge spildte servo væske da jeg købte dem, så det skal du ikke være ked. Er du helt

sikker på at det er tandstangen olien kommer fra? Det plejer nemlig at være det nederste servorør der går ind i

tandstangen.

Det var dog pudsigt. Jeg har netop været på værksted idag og det var det

nederste servorør. Det bliver lavet når der kommer dimser hjem fra Holland. :D
Og tak 8)

Lyd i gammel Galant 20 år 8 måneder siden #7877

• 's profilbillede
Det var da så lidt...
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.138 sekunder