Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Problemer med Nankang dæk

Problemer med Nankang dæk 20 år 8 måneder siden #724

• 's profilbillede
For små 4 mdr. siden købte

jeg 4 Nankang dæk (205/50 R16) hos bigwheels.dk. Allerde kort efter montering, kunne jeg konstatere at bilen trak

skævt til venstre - noget den aldrig havde gjort før. Jeg kontrollerede og rettede lufttrykket, men det hjalp ikke.

Som så mange andre sports-/sommerdæk, har dækkene har "omdrejningsretning" så jeg forsøgte mig med at bytte om på for-

og baghjul på venstre side alene. Det hjalp ikke. Derfor konkluderede jeg, at det ikke var dækkenes skyld, men nok

bilens sporing/vinkler der var røget sig en tur. Bilen røg til Mitsubishi, hvor de sporede den - det hjalp desværre

ikke. Efterfølgende blev bilen 4-hjuls-opmålt, igen uden noget resultat. I mangel på andre råd, valgte jeg at forsøge

mig med, at bytte om på forhjulene (så de rullede modsat "omdrejningsretningen"). Nu trak bilen underligt nok til

højre - ergo måtte det jo være dækkene den er gal med. Jeg kontaktede Bigwheels, som sagde de skulle have dækkene

sendt over (jeg bor i nordsjælland - de i nordjylland). Jeg sendte dem afsted, og de kunne selvfølgelig ikke se der

var noget galt med dem. De afbalancerede dem, og meldte tilbage at jeg havde brugt forkert dæktryk (de påstod det var

på 2 bar, selvom jeg selv OG værkstedet hele tiden har stillet det til 2,5 - det samme som de anbefaler). I dag modtog

jeg dem så igen, og fluks smed jeg dem på. Jeg kontrollerede trykket, og rullede så en tur. Og hvad sker der - bilen

trækker til venstre :evil: .

Det skal siges, at i den tid jeg har undværet dækkene, har jeg kørt på de gamle

sommerdæk - og bilen køre her snorlige. Ingen problemer overhovedet. Da jeg ringede til Bigwheels idag, var deres

melding, at så måtte de se bilen og dækkene sammen = jeg skal til jylland. En tur på +1000 kr oven i de 500 kr. jeg

lige har givet for forsendelse frem og tilbage.

Jeg har nu her for få timer siden, forsøgt mig med allersidste

forsøg - at bytte begge forhjul til baghjul. Resultatet var det samme - den trækker til venstre.

Lige nu har

jeg allermest lyst til, at smide lortet i havnen og købene nogle dyre mærkevare dæk. Jeg er overbevist om, at det

Nankang dækkene den er gal med - men hvad nu hvis det ikke er? Det er måske deres bredde (størrelse i det hele taget)

der gør at bilens skævhed kommer til udtryk - de org. dæk er 195/60 R15. Men igen - hvorfor trak den så til højre da

jeg byttede om på forhjulene. Arhhh forvirring!!! :?

Og endnu værre - jeg står og skal til Italien på fredag,

og lige nu ser det ud til, at jeg skal køre på de gamle slidte (dog lovlige endnu) sutter.

Er det rimeligt, at

Bigwheels vil se bilen og dæk? Min tanke er, hvad vil de se? At bilen trækker skævt? De kan ikke se noget fysisk på

dækkene i forvejen - hvad f.... vil de så opnå ved at se det sammen?

Det var en ordentlig smøre :shock: -

nogen gyldne råd?

/Bellini
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problemer med Nankang dæk 20 år 8 måneder siden #7782

• 's profilbillede
Jeg har også købt Nankang dæk (NS-2 205/40/17") hos

BigWheels i Århus, men jeg har heldigvis ikke haft nogle problemer overhoved! Jeg føler de er rimeligt kompetente og

yder en god service.

Godt nok tog de 1.000,- for at "rulle" mine bagskærme, fordi sommerdækkene fyldte lidt

mere end mine 13" vinterdæk :lol: , men det koster det vel ...?

Held & lykke - og god tur

sydpå!

/Jamboree

Problemer med Nankang dæk 20 år 8 måneder siden #7783

• 's profilbillede
Hvis du bor i Nordsjælland, jamen må jeg så foreslå

dig at køre forbi vores sponsor, Carstyle i Glostrup?

Her kan du prøve at spørge efter Thomas Krog, - Som jeg

faktisk mener tidligere har arbejdet hos Bigwheels.dk - Thomas er UTROLIG flink, og har en meget stor erfaring med

alufælge til Mitsubishier. - Som ikke altid er lige nemme grundet deres høje ET-mål på de nyere modeller.

Jeg

har selv været fristet af Nankang dækkene, men mine dæk er altså den eneste kontakt jeg har med vejen... Derfor har

jeg købt Bridgestone S-03 Pole Position. - Et meget dyrt dæk, men gud hvor stor det bare godt fat.

Thomas fra

Carstyle kan næsten med garanti hjælpe dig. - Nu ved jeg jo, at du endnu ikke har fået dit medlemskort, men så bare

henvis til mig -) - Alternativt, så kan du jo printe denne tråd ud og tage med ;-)

Held og lykke! - Og skynd

dig at få ordnet dine dæk inden du kører sydpå...

Problemer med Nankang dæk 20 år 8 måneder siden #7784

• 's profilbillede
hmm gad vide om det er det samme der er med mine dæk

så ... jeg købte bilen monteret med 17" nankang dæk og har været lidt irreteret over at den trækker mod højre.
Jeg

troede egentlig den skulle spores - men det kan da være lige fedt hvis dæk mærket har for vane at fremprovokere den

slags opførsel på vores biler

Problemer med Nankang dæk 20 år 8 måneder siden #7785

• 's profilbillede
derudover kunne jeg måske lige tilføje ... at jeg er

skuffet over hvor dårligt de her dæk står fast i regnvejr, man skulle tro de var helt nedslidte, men det er bare ikke

tilfældet.
Jeg går vist tilbage til enten Goodyear Eagle F1 igen næste år, eller også Toyo Proxes T1-S som jeg

også har været meget glad for.

Problemer med Nankang dæk 20 år 8 måneder siden #7786

• 's profilbillede
Tak for indlæggene i tråden.

:? Sikke en dag!

Bilen var hos Mitsubishi i godt en time, hvor de først kørte i bilen og konstaterede problemet. Derefter satte

de 4 af deres hjul på, for så at konstatere at den kørte helt lige med dem på. Værkføren var så venlig, at tage en

snak med Bigwheels (hvor der blev talt med STORE ord :evil: ) om hvorfor de absolut ville se bilen, når nu Mitsubishi

ville dokumentere at den intet fejler. Men lige meget hjalp det - de var hverken til at stikke eller hugge i. Efter en

snak med Forbrugernes hus, om det rimelige i at ville skulle til Jylland (og det er ikke rimeligt), ringede vi igen

til Bigwheels. Det var den bedre halvdel der førte samtalen, og efter 40 min.'s heftig diskussion, fik vi fat i

chefen. Og SÅ skete der noget. Han var mere interesseret I at vi blev glade, og at han indviljede i, at vi ombytter

dækkene til andre end Nankang (mod mer-betaling, hvilket selvfølgelig er rimeligt). Sagen er så den, at de ikke kan nå

at levere 4 andre dæk i morgen - i hvertfald ikke dem vi vil have. Derfor bliver de nu ombyttet til 4 vinterdæk, som

vi alligevel skal købe senere på året. Pyha - det var den del.

Efterfølgende ringede jeg til Carstyle og fik en

aftale i hus i morgen kl. 16 (på en fredag - thumbs up) - suverænt. Her vil vi få monteret Bridgestone

ER300.

Så alt i alt ender det forhåbentlig godt (krydser fingre). Og lad os så komme på ferie..... 8)

/Bellini
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder