Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: FSI: Oktan 98 nødvendig.

FSI: Oktan 98 nødvendig. 20 år 11 måneder siden #647

  • 's profilbillede
Faldt lige over denne artikel

i BT.

www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=276322/

Nogen der ved om man skulle prøve at hælde Oktan 98

på GDI'en?

/ B.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

FSI: Oktan 98 nødvendig. 20 år 10 måneder siden #7406

  • 's profilbillede
Jeg køber altså ikke den med oktan tallet er kontra

heste kræfter. Det er en kendt sag at oktan tallet er et tal for benzinens evne til at modstå tændingsbanken. I min

bog bruger man kun høj oktan til tunede motore, som skal yde ved høje omdrejninger og derved sen tænding.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

FSI: Oktan 98 nødvendig. 20 år 10 måneder siden #7407

  • 's profilbillede
Yep, men der hvor jeg ville hen var at der var mindre

svovl i.
Så vidt jeg husker er det noget med at der fra 2005 skal være meget mindre svovl i benzinen end der er

idag.

Hov, fandt lige linket:
www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=277614/

Det skulle eftersigende

være p.g.a. svovlet at GDI ikke levede helt op til fabrikstallene (det kommer så også an på hvordan man

kører).

/B.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

FSI: Oktan 98 nødvendig. 20 år 10 måneder siden #7408

  • 's profilbillede
Det med svovlet tør jeg ikke udtale mig om. Men jeg

bakker 100 % den op med hvordan man kører. Det gør en kæmpe forskel om man udnytter bilens formåen eller ej.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder