lån et følsomt tangamperemeter og sæt det omkring
pluspolen.
Lad bilen stå i LOCK-stilling. Hvis der nu går strøm (husk at slukke alt og luk dørene, når du
måler).
Tag sikringer ud en efter en, indtil strømforbruget er nul.
Så har du ihvertfald et bud på, hvilken
kreds, der laver knuder.
Så er det bare at finde alt udstyret på den ene kreds og se, hvor afledningen er.
Check
også alle pluskabler for at se, om der er en revne et eller andet sted.
Se også efter "strømtyve" med
uautoriserede ledninger koblet på originale ledninger.
Prøv at følge ledningerne, og tit vil man opdage, at en
tidligere ejer har flået noget ekstraudstyr af uden at slutte med en muffe eller isolerbånd.
(Tager man noget ud,
så mærk dog ledningen og sæt en muffe på. 100 stk. koster 40 kroner ved harald nyborg).
Ak ja, autoelektro er
noget finurligt gøjl. Efter jeg satte lyssummer i Galanten mellem instrumentlys+ og radioens faste plus, går
motorantennen nu først ned, når jeg slukker den glemte lyskontakt.
God jagt.
Mvh
Dalle