Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Tænding på galant gti

Tænding på galant gti 21 år 6 dage siden #7178

  • 's profilbillede
Kontrollér tændspolen. Hvis der er gnist derfra bør du

lave den test Dalle foreslår, for som han siger er det den hyppigste årsag til manglende tænding.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tænding på galant gti 21 år 4 dage siden #7179

  • 's profilbillede
Her er en lille update,jeg var ude og køre,da jeg skal

starte bilen igen vil den ikke,det med tænding passede ikke,der er gnist på og tændrør er våde af benzin,den vil bare

ikke starte :shock:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tænding på galant gti 21 år 4 dage siden #7180

  • 's profilbillede
Øhhhhh.

Det kan jo være mange mærkelige ting.

For meget bensin insprøjtes -helt banalt. Formodentlig en eller anden føler, der får indsprøjtningen til at gå amok -

lidt ligesom hvis man pumper for meget på speederen i en karburatorbil.
Forhåbentlig skyldes den manglende start

ikke, at der er gnist, men på et forkert tidspunkt, hvor der ikke er nogen komprimeret blanding at antænde.
En

sådan fejl kan skyldes tandremsskred, så knasterne er ude af takt med krumtappen - men det håber vi selvfølgelig ikke

på. "Dunker" den meget, når du tørner maskinen? Min dunkede, da den skred fem tænder en fugtig søndag morgen og var

heller ikke til at starte.
Jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig yderligere, det lyder som et problem for en rigtig

specialist.
Måske du skulle prøve at maile OJ eller Nully?
(OJ er vistnok gammel Mitsubishimekaniker).
MVH
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tænding på galant gti 21 år 4 dage siden #7181

  • 's profilbillede
Ups. Glemte lige: Min gamle bimmer 318 ville heller

ikke starte når den var kørt varm og det var varmt i vejret - men det var en karburatorbil, hvor nåleventilen var lidt

slidt, så der løb lidt bensin direkte i manifolden. Om det samme kan ske på en indsprøjter ved jeg ikke. (Galanten er

min første I).

mvh.Dalle
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder