Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Beninøkonomi

Beninøkonomi 21 år 1 uge siden #593

• 's profilbillede
Jeg er den glade ejer (har haft bilen i

ca. 14 dage) af en Mitsubishi Galant 2,0 16V Dynamic-4, den er fra 1992 og har kørt 186.000 km. Er der nogen der kan

fortælle mig, hvad denne bil kører pr. l. Nogen siger mellem 10 og 12 km/l, passer det? I instruktionsbogen står der,

at når den "røde benzin-lampe" lyser er der ca. 8 l i tanken, vil det så sige at jeg kan køre ca. 80 km når lampen

lyser. :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Beninøkonomi 21 år 1 uge siden #7150

• 's profilbillede
Det afhænger 100 % af din højrefod. Min mitsu kører

fra 7 km/l til 14,5 km/l. alt afhængig af hvor tung min fod er.. Mht. det med reserve tanken, så ved jeg ikke hvor

langt man kan sige du kan kører, man skal også tage højde for om pumpen kan suge benzinen. Jeg har været ude for med

min gamle mitsu (en galant fra 91') at den døde når jeg drejede/gav gas og bremsede når den lyste i benzin lampen.

Beninøkonomi 21 år 1 uge siden #7151

• 's profilbillede
Et vacuummeter i styrehuset er en stor hjælp.
Jeg

har foreløbig kørt fra 10,5 og til 12,8 km/l i en galant Gti fra 1991 (199t km). Jeg kan ikke lade være med at køre

frisk til i denne "fandens" bil.
De højeste målinger er høstet ved flittig brug af "automatpiloten".
Husk dog,

at man er fartblind i denne bil, hvorfor mindre acceleration sagtens kan praktiseres uden at genere

medtrafikanter.
Jo mindre eludstyr tilkoblet ad gangen, jo bedre, da generatoren ved belastning belaster motoren

mere.
Husk skift af luftfilter! (Her kan ofte være et par km. pr. liter at hente).
Tændrørskabler kan også

skiftes, hvis du ser blå gnister om aftenen i motorrummet. Det kan give 1 liter mere pr. km.
Oliefilteret skal også

skiftes ved foreskrevne intervaller (husk donkraft og buk), da det kan koste kræfter at skyde al olien gennem

shuntventilen, da bilen jo har oliekøler.
Disse kræfter tager også skud fra motoren.

mvh
Dalle

Stadig benzinøkonomi 21 år 1 uge siden #7152

• 's profilbillede
Hvad skal omdrejningstælleren stå

på for at bilen kører mest økonomisk ved hastigheder på 60 km/t, 80 km/t og 130 km/t.
Bilen har 4-hjulstræk, kan

man slå det fra? For hvis det går i stykker, koster det en herregård at få lavet. Jeg har hørt at det er muligt, men

er det ikke dumt.

Beninøkonomi 21 år 1 uge siden #7153

• Caramba
  • Caramba's profilbillede
11.3 km/l er det mest økonomiske min Dynamic 4 kan

presses til at køre.
Det er på lange lige strækninger til og fra jobbet med en marchhastighed på ca. 85 km/t med

cruise control, korrekt dæktryk, nyskiftet olie, relative nye tændrør og tændkabler. Firehjulstrækket kan ikke

umiddelbart slås fra, selvom det nok ville hjælpe på benzinøkonomien kun at have træk på to hjul.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.186 sekunder