Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Jeg er så ked af--den hænger nedad ....

Jeg er så ked af--den hænger nedad .... 21 år 3 uger siden #578

  • 's profilbillede
Jeg synes

dytten ligesom hænger 2-3 cm. lavere med fronten end bag på. Den hælder fremad, ganske tydeligt, nu skal det nok

siges, at den her i vinter kun kører på 14" fælge, men alligevel!!! den har såvidt jeg ved da ikke elektronisk

højderegulering, ej heller kan jeg finde noget steds at regulere forlygterne med som beskrevet i bogen der fulgte med

bilen. Der er det jo beskrevet hvor- og hvordan forlygterne reguleres. Det drejer sig om en Galant 2.0 GTI 16 V fra

midten af 92. Men måske hjælper det når de originale alufælge 15" bliver monteret igen. Og så synes jeg den larmer

rigtigt meget i tomgang når den er kold. Bilen har gået 305.000 km.
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Glad Galant Kører :D


_________________
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg er så ked af--den hænger nedad .... 21 år 3 uger siden #7085

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Bilen burde hænge lige meget fremad om du har 14"

eller 15" tommer på men dine støddæmpere kan jo være blevet lidt slidt :cry:
Din tomgang og at din bil larmer når

den er kold kan skyldes at dine ventilløftere er lidt slidte efter så mange km så olien er lidt længe om at komme

igennem løfterene så næste gang du skifter olie burde komme et additiv i olien så de for lidt mere smørelse

:wink:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hænger nedad.. 21 år 3 uger siden #7086

  • 's profilbillede
Tak for svaret vedr. støj i tomgang ved

kold motor. Jeg vil tilsætte et adjektiv ved næste olieskift ( denne weekend samt nyt oliefilter ). Hvilket adjektiv

vil du anbefale??
Vedr. at den hælder fremad, skyldes at der er monteret ekstra fjedre på de bagerste fjedre. det

blev konstateret idag da jeg fik mine alu. fælge monteret. Det var mekanikeren fra Bildillen der spurgte om jeg havde

campingvogn siden at der var isat ekstra fjedre.
Men det jeg spugte om vedr. lygteregulering, kan man ikke det som

beskrevet på en 2.0 GTI 16 V Hatcback fra 92??
Er det også meget normalt at en bil af denne slags ruster ved

venstre forrude stolpe??
Er ellers utroligt glad for denne bil efter at have kørt Citroen i 20 år. Dog synes jeg at

døresmæk med denne bil lyder som en tynd Sardin dåse, savner lidt af lyden fra den firma Golf 4 jeg havde de sidste 2

år.
Og så har jeg utroligt meget kondens vand i lygteglassene.
Men vil ellers meget gerne have at vide HVAD jeg

særlig skal være opmærksom på med denne bil, skal til syn den 13. april.
Håber på nogle bemærkninger fra de mere

erfarne Mitsu ejere.
ole
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg er så ked af--den hænger nedad .... 21 år 3 uger siden #7087

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Jeg vil gerne svare på noget af det
additiv der

har jeg brugt på mange swedolog det har altid virket :arrow: men Abcon har et der hedder Abcon Grøn-M til motorer der

har kørt mange kilometer :wink: Jeg har ikke selv prøvet det men jeg har købt det så næste gang jeg skifter olie

kommer der Abcon Grøn i 8)
lygteregulering det har jeg heller ikke på min Gti men det er godt nok en Sedan fra 92

men jeg tror det er et spørgsmål om udstyr i mange andre lande har Galanten lygteregulering :?:
Rust i forstolpe

er helt normalt jeg har fået mit lavet en gang og nu har jeg en rustplet igen som skal laves :roll:
kondens i

lygter se om gummiet til lygten er defekt ellers så køb to nye
Problemer Gearkassen er meget skrøbelig og kan

finde på at krasse i nogle gear skift til en god gear olie og kom Abcon Grå-t i olien så krasser den ikke mere og

virker som en ny
Bremser kan også lave lidt problemer men sørg for at de er smurte i gliderene og at ABS sensorene

er renset rene så for man ikke bøvl med dem :twisted:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.209 sekunder