Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Carisma 1.8GLX fra 1997 start problemer.

Carisma 1.8GLX fra 1997 start problemer. 13 år 11 måneder siden #4201

• krolle39
  • krolle39's profilbillede
Jeg har været lidt uheldig at en person har kørt ind i fronten på min bil, hvor kølevangen, køler, aircon køler osv. er smadderet...

Bilen er ved at blive genop bygget nu, men vi kan ik starte motoren nu, der er ingen fejl i speedometeret, benzin pumpen kører når man drejer nøglen, og relæet klikker os. men elstarter kører ikke.... det skal lige siges at motoren kørte da uheldet skete, men slukkede motoren inden for meget få sekunder og den var ik varm eller nået. Jeg har chekket sikringer og diverse relæer for om de skulle være hoppet ud, men nej....

Sidder der et eller man skal trykke ind, lige som på det franske pis, der kan hoppe ud ved sammen stød ?

håber der er nogle der kan hjælpe mig med gode råd...

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nu kan jeg ikke huske om 13 år 11 måneder siden #25304

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Nu kan jeg ikke huske om starteren sidder foran på motoren på sådan en, men hvis den gør kan den vel osse have taget skade.. Hvis den havde haft en "ineriti-kontakt" som de franske biler har, så vil din benzinpumpe ikke køre, da det er en del af de ting som den kontakt afbryder.

Men tjek lige starteren.. Om alle kablerne sidder rigtig, evt om der er strøm og stel på motoren..

Starteren sidder a h til 13 år 11 måneder siden #25305

• krolle39
Starteren sidder a h til under indsugnings manifolen, den er næsten umulig at komme til oppe fra, så må ha den på en lift og målt om der er spænding ude ved den.

eller prøvet at gi den direkte 12v på start ledning. Selve motoren osv. har ik taget skadet overhovedet, det er kun de 2 kølere og slangerne til Aircon. kompressoren. der knækket af... jeg har os prøvet at tage et stel start kabel og sat direkte mellem minus og stel forskellige steder på motoren. men jeg kan os se alle stel kabler og de er alle intakte... Aner ik hvad der er sket, motoren smed ikke engang køler vandet ved sammen stødet, og jeg havde næsten lige startet den inden det skete...

Jeg må under den og kig starteren og måle lidt på ledningerne. det lyder mærkeligt at benzin pumpen kører, relæerne klikker og ingen fejl i motor lamperne...

start 13 år 11 måneder siden #25306

• Brian Juncher
  • Brian Juncher's profilbillede
Fandt du af hvad der vae galt

Desværre nej (  men vi har 13 år 11 måneder siden #25307

• krolle39
Desværre nej :O( men vi har heller ik haft den på liften endnu, det kommer den først på torsdag. så må vi lige prøve at måle om der er spænding til starteren.

der sidder ik nogen starts spærre eller nået som kan være blokkere for spændingen vel ? benzin pumpen kører og relæerne trækker os. der er ingen sikringer der er sprunget :O/

fatter det ik lige, motoren har jo ik været berørt ved uheldet. kun kølerne til motor og klima anlæg.

hej hvis du ikke har fådet 13 år 10 måneder siden #25308

• Kris_v
  • Kris_v's profilbillede
hej hvis du ikke har fådet liv i den...

så prøve og skåbe den i gang... har lide haft sammen poblem med min... benzin pumpen kører og relæerne trækker os. der er ingen sikringer der er sprunget og den fik vi liv i ved og la den trile ned af en bakke. har snkke med en mekanike, og han sage at det nok hvad noget med stade der had sadet sig fast... men hvad det er helt bestem var hvad jeg ikke... med det vikke... og nu kan den stade igen...

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder