Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDI årg. 99. Hopper

Carisma 1,8 GDI årg. 99. Hopper 14 år 3 måneder siden #4119

• M.V
  • M.V's profilbillede
Hej

Min Carisma er gået helt amok. Den hopper som om der var en der sad og tændte og slukkede for tændningen. Den kan max køre 60 km/t hvis jeg er heldig.. dog kun 40 km/t hvis det går op ad bakke. Den gule lampe lyser når bilen køre.. men slukker hvis koblingen bliver trådt i bund eller bilen står i tomgang. selvom bilen kun køre 50 til 60 km/t hopper den meget voldsomt.

Falck har måtte køre dyret på værksted. De har skiftet brændstofpumpen.. de siger at den var gået i smadder. Nu har de så lige ringet og sagt at spåner fra brændstofpumpen har ødelagt højtrykspumpen.

Er der nogen herinde der kan hjælpe med lidt råd og vejledning.. da jeg er i tvivl om at værksredet famler i blinde.

For spørgsmålet er om det overhovedet kan svare sig at reparere den.. da den har løbet 255000 km.

Mvh.

Michael

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ved ikke lige så meget 14 år 3 måneder siden #25057

• Knightmare
  • Knightmare's profilbillede
Ved ikke lige så meget omkring ødelagte autodele der transporteres rundt i systemet, men en 99'er med 255.000 på bagen burde havde mange kilometer i sig endnu, hvis den er relativt velholdt.

HejTak for dit svar.. Den er 14 år 3 måneder siden #25058

• M.V
  • M.V's profilbillede
Hej

Tak for dit svar.. Den er meget velholdt og kørte rigtig godt. Den begyndte at give nogle hop i sommers ved 2500 omdrejninger. Hvis jeg gav den gas ved overhaling på motorvej.. begyndte den gule lampe at lyse. Kørte på værksted og fik svaret.. at det var noget Carismaer tit gjorde fordi der var et spjæld i motoren der sodet til. De anbefalede at jeg bare lærte at leve med. I fredags gik den så helt amok.

Carisma 1,8 GDI årg. 99. Hopper 14 år 3 måneder siden #25059

• Hans
  • Hans's profilbillede
Min Carisma er fra 1997 og den hopper ligeledes. Hele sommeren er den fantastisk, men lige så snart det bliver småkoldt i vejret så hopper den .

I de ekstreme kuldegrader, som december har lagt for dagen, er det som om den hopper mindre.

Jeg har også hørt om belægninger på et spjæld i motoren, som værende den eventuelle synder.

De fleste jeg spørger, fortæller at det er almindeligt kendt, at Carisma´en har denne defekt og alle har mange svar på hvad løsningen kan være.

Kan tændrørene have en del af skylden ?

Så længe jeg ikke mister hastighed gør jeg ikke noget ved hopperiet.

HejJeg fik skiftet 14 år 3 måneder siden #25060

• M.V
  • M.V's profilbillede
Hej

Jeg fik skiftet brændstofspumpe og højtrykspumpe og blev 8500 kr. fattigere. :o( Bilen kørte som en drøm da jeg fik den tilbage. Jeg skulle så køre en længere tur den 25 i ca. 8 til 10 graders frost.. bilen gik amok efter ca. 40 km. Jeg fik den listet ind til Shell.. hvor jeg fyldte shells karburator væske på og fyldte 30 l. V-pover på. Da jeg kørte fra tanken var der ingenting...????? 2 dage efter kørte jeg en tur om natten i minus 18 grader.. bilen begyndte igen efter ca. 20 km.. men dog ikke så slemt. Jeg røg ind til shell igen og hældte atter en gang karburator væske på og fyldte resten af tanken op med V-power. Bilen har kørt som en drøm siden.

Det har hjulpet at skifte brændstofpumpen og højtrykspumpen.. for når bilen køre som den skal.. køre den meget bedre end før. Hopperiet er knap så slemt som før.. men hvis det skete på motorvejen.. måtte bilen hentes af falck.. da den max kan køre ca. 70 km/t. når den hopper.

Hva pokker sker der..?? Hvorfor kan karburator væske få den til at stoppe med at hoppe..?? Da bilen gik i stykker første gang.. hjalp det ikke en dyt med karburator væske og v-power. Jeg kan ikke få fat i værkstedet før i næste uge

Godt Nytår

Michael

Bare for at være sikker: 14 år 3 måneder siden #25061

• darupe
  • darupe's profilbillede
Bare for at være sikker: Begynder den at hoppe når den når ned til en hvis mængde resterende benzin? Det lyder lidt som om at den har det fint, så længe der er nok benzin i tanken. Jeg har aldrig selv oplevet det problem du nævner. Den eneste gang min Carisma 1,8 fra 97 har hoppet/rystet, har været pga. is på mine fælge. Jeg har dog de der små "huk" som motoren laver hvis du f.eks. slipper gassen og lader den falde fra 80 til 60 eller tilsvarende. Det er nok det problem mange nævner som værende "spjældet i motoren". Det er dog generelt bare et kedeligt sod problem, som mange af Carisma'erne oplever. Nogle er heldige at få løst problemet med et nyt gasspjæld, andre er nødt til at rense og evt. udskifte ventiler etc.

Umiddelbart vil jeg skyde på at du har et problem med dit gasspjæld, men jeg synes bare stadig problemet lyder underligt da det ikke sker på et bestemt tidspunkt, men bare lige pludselig kommer når du har kørt x antal kilometer. Hvis det var en sensor burde den være gået amok inden du når 20 km, så det må være indsprøjtningen den er gal med. Fejl med strømmen kan også ødelægge tændingen, men du nævner intet om at have set ladelampen tænde eller at lygternes lysstyrke blev dæmpet, så det vil jeg pt. udelukke som fejlkilde.

Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder