Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Colt 1,3 '98 Startproblem

Colt 1,3 '98 Startproblem 14 år 3 måneder siden #4118

• Belle
  • Belle's profilbillede
Jeg har problemer med at starte min Colt 1,3 efter det er blevet rigtig koldt.

I første omgang troede jeg det var batteriet så det blev skiftet og så kom den da også i gang uden problemer men det var kun i et par dage så var den gal igen.

Starteren kører rundt og det lyder som om den er lige ved at starte uden der sker mere.

Der kommer nogle gnister ud fra strømfordeleren når man drejer nøglen - Er det normalt eller kan det være her problemet ligger?

Min mekaniker viden er minimal så jeg håber at i kan hjælpe mig :)

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

det er ikke normalt der 14 år 3 måneder siden #25053

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
det er ikke normalt der kommer gnister ud af strømfordeleren. Det kunne tyde på noget fugt eller måske eller et dårligt tændkabel. Jeg ville prøve og tage det af og så det få det tjekket efter for fugt/vand evt bare give det noget som fortrænger/fjerner fugt.

Pronto 14 år 3 måneder siden #25054

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Ja, kom noget Pronto på.. Hvis der er Strømfordeler dæksel og rotor på din model så ville jeg nok få det skiftet for det er en slid del der skal skiftes af og til.

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

Jeg fik fordelerlåget af og 14 år 3 måneder siden #25055

• Belle
  • Belle's profilbillede
Jeg fik fordelerlåget af og det så pænt og rent ud - ingen ir eller andet skidt. Det fik et skud fugtfjerne spray alligevel.

Desværre lykkedes det mig at knække en af de 2 skruer der holder det på plads om den var frosset eller rustet fast ved jeg ikke men knækket er den :(

Men den ene skrue der er tilbage holder det ok - man kan ikke rykke det eller hive ud i det så jeg håber på at det går indtil jeg kan få en mekaniker til at se på det.

Fyren der solgte mig fugt sprayen anbefalede også at give diverse kabler noget silikone spray så det har de også fået.

Desværre er batteriet nu løbet tør af alle mine start forsøg så den er stadig ikke startet men jeg er da kommet lidt videre

Varta 14 år 3 måneder siden #25056

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Jeg kan anbefale Varta batteri, jeg har også kørt på div. batterier fra Bilka og Harald Nyborg men de holder ikke så længe og der er næsten ingen strøm på om vinteren. Varta kan købes billigt på nettet med fragt, eller på Roskildevej indadgående ikke så langt fra Zoo...

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder