Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Tomgangs problemer når bilen er kold!

hejhvis du ikke kender din 14 år 4 måneder siden #25030

hej


hvis du ikke kender din godt kommer du til at betale dyrt for din uvidenhed


det er vigtigt at du lære din bil at kende ud fra at vide hvad er hvad samt hvor det sider


og du kan hente alt det hjælp fra nettet du kan og så er ned til bilen og undersøg den


du er din egen beste mekaniker :punk:


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

problemer med acceleration samt for højt omdrejn inger i tomgang 14 år 4 måneder siden #25031

  • Mikail
  • Mikail's profilbillede
Hej.





Jeg er en nye ejer af en Mitsubishi Carisma 1,8 glx. fra 97.





Købt bilen for 10 dage side.


Jeg har det problem at bilen først har alt for høje omdrejninger på tomgang. ca 1800 når den er helt kold , men falder ned til ca 500-700 omdrejninger når den bliver varm??


omdrejninger kan skifte mellem 1100 til 500 forskelligt nogle gang


Der er også det at når jeg kører på vejen og sætter den i frigear så falder omdrejning på ca. 1100 indtil bilen står helt stille så falder den yderligere ned til 5-600 omdrejninger og står en lille smule og triller frem og tilbage. samt at jeg ikk kan accelere hurtigt nok, som om motoren prøver men uden effekt.


Jeg havde fyldte en liter 5w 40 olie på kan det skyldes det? den står osse en smule over kanten af hvor meget der maks må være påfyldt?


tror ikk det er lambdasonden der der ikk viser fejl på motorlampen. Måske skal olien skiftes ud med noget rigtigt godt, men stadigvæk kan det være skyld i at bilen ikk gider trække på hurtigt acceleration. Har osse læst at det kan være sod og skidt på indsugningsmanifolden.





Håber på hjælp fra andre der har oplevet lign.


Evt dygtige mekaniker fra mitsubishi.





Hilsen Mikail





Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det er et typisk problem som 14 år 4 måneder siden #25032

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Det er et typisk problem som min også har. Når den er kold er tomgangen meget høj og motoren arbejder hårdt. Når den så er varmet helt op, så falder den til de ca. 1000-1100 når man kobler ud. Hvis man så holder stille, så dykker den til de der ca. 500-600 rpm. Hvis man så kører ind for at tanke og dermed slukker bilen, så når den startes igen, så er tomgangen acceptabel høj hvorefter den dykker ned til 100-200 rpm og er ved at gå ud. Heldigvis stiger den til de 500-600 rpm efter 1-2 sek så den ikke går ud.


Som sagt, min gør det og jeg har snart skiftet så mange ting at jeg er ved at løbe tør for idéer. Når vinteren er ovre får den lige en ny generator i som jeg har liggende. Derefter kan jeg kun se følgende som værende problemet:


1. Utæthed
2. Indsprøjtningsventil
3. Luftmængdemåler (har dog prøvet med en anden brugt, men kan være en helt ny er nødvendig)
4. Tomgangsmotor (den i gasspjældet)
5. Slidtage på motorens interne dele (ventiler osv.)


Desværre er meget af ovenstående besværligt/tidskrævende/dyrt at lokalisere/reparere, så derfor regner jeg ikke med at spilde tiden på det så længe bilen fungerer.


Jeg beklager at jeg ikke kan give dig en løsning på problemet, men der er bare mange ting der kan være galt. En mekaniker fra Mitsubishi kiggede på min og han sagde at jeg skulle få smidt et nyt gasspjæld på. Desværre koster det ca. 5500 så det er ikke lige noget jeg har lyst til pt, men det kan være det virker. Jeg vil bare ikke garantere det.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder