Det er et typisk problem som min også har. Når den er kold er tomgangen meget høj og motoren arbejder hårdt. Når den så er varmet helt op, så falder den til de ca. 1000-1100 når man kobler ud. Hvis man så holder stille, så dykker den til de der ca. 500-600 rpm. Hvis man så kører ind for at tanke og dermed slukker bilen, så når den startes igen, så er tomgangen acceptabel høj hvorefter den dykker ned til 100-200 rpm og er ved at gå ud. Heldigvis stiger den til de 500-600 rpm efter 1-2 sek så den ikke går ud.
Som sagt, min gør det og jeg har snart skiftet så mange ting at jeg er ved at løbe tør for idéer. Når vinteren er ovre får den lige en ny generator i som jeg har liggende. Derefter kan jeg kun se følgende som værende problemet:
1. Utæthed
2. Indsprøjtningsventil
3. Luftmængdemåler (har dog prøvet med en anden brugt, men kan være en helt ny er nødvendig)
4. Tomgangsmotor (den i gasspjældet)
5. Slidtage på motorens interne dele (ventiler osv.)
Desværre er meget af ovenstående besværligt/tidskrævende/dyrt at lokalisere/reparere, så derfor regner jeg ikke med at spilde tiden på det så længe bilen fungerer.
Jeg beklager at jeg ikke kan give dig en løsning på problemet, men der er bare mange ting der kan være galt. En mekaniker fra Mitsubishi kiggede på min og han sagde at jeg skulle få smidt et nyt gasspjæld på. Desværre koster det ca. 5500 så det er ikke lige noget jeg har lyst til pt, men det kan være det virker. Jeg vil bare ikke garantere det.