Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Nye pumpe-dyse dieselmotorer til Mitsubishi

Nye pumpe-dyse dieselmotorer til Mitsubishi 21 år 5 måneder siden #406

  • 's profilbillede
Nye pumpe-dyse dieselmotorer til Mitsubishi
    · Aftale med

    Volkswagen AG angående to liters turbodiesel
    · Rolf Eckrodt: ”Vi køber der hvor det er bedst for vores kunder”
    ·

    Samarbejde med Chrysler Group giver konkurrencefordele[/list:u]

    Mitsubishi Motors Corporation har

    underskrevet en langsigtet aftale med Volkswagen AG angående køb af dieselmotorer. En aftale som yderligere

    understreger Mitsubishi Motors langsigtede satsning i Europa.

    Aftalen omfatter en to liter 16 ventilet

    pumpe-dyse turbodieselmotor, der yder
    136 hk og lever op til de skærpede EU-4 emissionsregulativer.

    Fra

    2005 vil bogstavelig talt alle Mitsubishi-modeller i Europa kunne fås med den nye dieselmotor. Den første Mitsubishi

    med den nye dieselmaskine, bliver den nye sporty MPV Grandis, som havde Europa premiere på Frankfurt Motor

    Show.

    Grandis vil få europæisk og dansk salgspremiere i starten af 2004, hvor den dog i første omgang vil blive

    markedsført med en avanceret 2.4 liter MIVEC benzin-motor på 165 hk. Den nye to liter turbodiesel vil kunne fås i

    Grandis fra 2005.

    Mitsubishis aftale om køb af dieselmotorer er en del af en større aftale mellem

    DaimlerChrysler AG og Volkswagen AG. Aftalen omfatter en årlig produktions-volumen på op til 120.000 dieselmotorer,

    som vil kunne passe i forskellige Mitsubishi og Chrysler modeller.

    ”I stedet for at udvikle nye dieselmotorer

    på egen hånd, vil vi vælge dieselmotorer fra de producenter, der giver vores kunder det bedste produkt, siger Rolf

    Eckrodt, President & CEO, Mitsubishi Motors Corporation. Det konkrete indkøbssamarbej-de med Chrysler Group, giver en

    omkostningsbesparelse som både Mitsubishi Motors og vores kunder får en åbentlys fordel af”, slutter Rolf

    Eckrodt.

    Når det gælder Mitsubishis nye Colt i B-segmentet, som kommer til Danmark i
    løbet af 2004, er det

    allerede fastlagt, at denne model får en dieselmotor fra DaimlerChryslers fabrikker i Stuttgart-Untertürkheim.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.133 sekunder